Bukefalos 28 år!

Signums torrfoder...

snurran

Trådstartare
Finns det fler än jag som har katter som totalt ratar detta foder?
Har två matfriska pojkar hemma, den ena sväljer bara, tuggar aldrig, den andre äter allt även fågelmat. Katthonan äter det mesta.
Stallkatten är en trind herre som också brukar äta allt.
Den gemensamma nämnaren för dessa fyra katter är att de verkligen avskyr signums torrfoder.
Av de som bor hemma så vägrar en äta det helt, en kräktes och den tredje fick rännskita.
Stallkatten åt hellre hårdbröd...

Är det något ovanligt äckligt i signumfodret? Mina katter äter allt annat torrfoder jag köper, men inte detta...

Äter era katter signum?
Eller är jag ensam med den här funderingen??
 
Det luktar antagligen inte tillräckligt gott. Smaken brukar inte spela någon större roll, det är doften de går på. Jag råder deig att byta till ett annat märke. Ingen förlust då Signum inte är att räkna som ett högkvalitativt foder. Om spannmål står först på listan över ingredienser kan man räkna med att det mesta av maten kommer gå rätt igenom katten.
 
ingen av mina katter äter det, trots att den ena annars är en riktig allätare
 
Samma sak här, 2 katter som älskar torrfoder,
dom ska vara riktigt hungriga för att äta Signums.
Nu står en förpackning kvar till den dagen man har glömt att handla hem.
 

Liknande trådar

  • Låst
Katthälsa Jag är inte den som brukar skriva en massa inlägg om problem jag har här på forumet, men nu har jag en katt på 6 år som mår dåligt och...
2
Svar
21
· Visningar
9 334
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Jag har en gammelkatt här hemma, han är i år minst 17år gammal. Jag skriver minst, för ingen vet närmare än så. Jag har själv haft...
Svar
16
· Visningar
5 516
Senast: Sol
·
Katthälsa Jag har en gammelkatta på 18-21 år, vi vet inte riktigt då en kompis till mig fick henne från ett katthem och fick då reda på att kattan...
Svar
4
· Visningar
5 901
Senast: pimy
·
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 166
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp