Silkespapper av typen som man slår in saker i?

Bara en liten inflikning . Jag skulle definitivt vara beredd att betala mer för kristyränglar inslagna i silkespapper än i hushållspapper. Det ger helt annan känsla av omsorg och det där delikata, skira som änglarna har för mig. Jag tror inte jag är ensam om det och du kan till och med tjäna på att ha silkespapper och ta en tia extra/ängel än att göra något med väldigt hemgjord känsla som säljer sämre. även om du sparar säg 2kr/ängel på det sättet i utlägg så finns potential att tjäna 8kr extra för att du gjort en mer attraktiv produkt. Tror jag.
Absolut!!! Paketeringen är jätteviktig, jag skulle aldrig frångå silkespapperet! Tänk Steve Jobs och hur otroligt mycket han la ner på varje liten detalj och känsla i paketeringen av t.ex. iPhones. Känslan när man köper och håller i en sak är otroligt viktig. Små änglar i fint silkespapper, kanske med ett rött eller guldfärgat snöre om höjer dessutom lätt priset på dem!
 
Jag fick en ljus idé om att sälja mina kristyränglar på bokmässan, eftersom det känns som om de passar med det lite gammaldags temat. Jag har köpt bokmärken via Tradera, snöre/band har jag redan, och ingredienserna för övrigt är billiga och lätta att skaffa. MEN sedan kom jag på att jag ju inte bara kan ge folk kristyränglar i handen. De måste slås in, och silkespapper är väl det givna valet. Var hittar man enklast (och billigast!) sådant? Såg att Rusta hade men jag bor inte i närheten av ett Rusta, så då blir det dyrt av den anledningen. Beställa går säkert, men då blir det ju frakt. Och så blir det ofta så stora volymer. Hur får man tag i bara lite grann?? Vem kan tänkas ha sådant? Om jag måste beställa i stor mängd/betala frakt har jag snart en ev vinst på försäljningen ätits upp.... :cautious:
Vilken Bokmässa tänker du på? Köper du från Pack och Plock får du papperet nästa dag om du beställer före kl 15. Men - det är som sagt en rejäl mängd, men kanske värt det i längden? Kolla deras sida www.packoplock.se ! Leta där på "färgat silkespapper rosa" t.ex. 136:- för 240 ark -en förpackning som räcker länge för dig!
 
Tänk på att välja något som inte klibbar fast i eller färgar av sig på änglarna om de råkar ut för fukt av någon anledning. Smörpapper är bra och lätt att hitta, du kan ju vika och förbereda någon sorts kuvert och dekorera med ett bokmärke eller något.
 
Mailingbags har vita silkespapper, 39 kr för 30 st eller 240 st för 119 kr. Hade helt klart köpt det istället för att använda hushållspapper som förmodligen blir dyrare och inte lika proffsigt.
Jo, det är ju det jag har tittat på. Priserna är plus moms dock :) . Jättedyrt är det inte, men allt blir ju pengar.... Och kanske säljer jag inte en enda kristyrängel :nailbiting:
 
Tänk på att välja något som inte klibbar fast i eller färgar av sig på änglarna om de råkar ut för fukt av någon anledning. Smörpapper är bra och lätt att hitta, du kan ju vika och förbereda någon sorts kuvert och dekorera med ett bokmärke eller något.
Det jag nämnde, från Pack och Plock, ska inte färga av sig, står det. Bra tänkt annars - jag förstörde en underbar vit Fjälluggla (konstgjord, inte uppstoppad...) då jag lindat in den i rött silkespapper.....
 
Tänkte bara förklara hur jag tänker, innan någon funderar på vilken snål jäkel jag verkar vara..... :D

Jag har redan köpt en hög bokmärken för 52 kr inklusive frakt, men har lagt bud på fler. För jag behöver nog några till. Så lägg till, säg, ungefär 40 kr till. Så jag är redan uppe i att jag måste sälja minst fyra kristyränglar bara där (tänkte ta 25 kr/st). Om jag då beställer silkespapper så måste jag lägga MINST en femtiolapp till. Nu är vi uppe i sex stycken kristyränglar. Och då har jag inte räknat med kostnad för florsocker, ägg och snören.....

I slutänden kommer jag nog att stå med en hög kristyränglar, en drös silkespapper, osv som ingen vill ha..... :D (Böckerna ska vi inte tala om - de går jag ALLTID rejält back på.... ;) )
 
Jag fick en ljus idé om att sälja mina kristyränglar på bokmässan, eftersom det känns som om de passar med det lite gammaldags temat. Jag har köpt bokmärken via Tradera, snöre/band har jag redan, och ingredienserna för övrigt är billiga och lätta att skaffa. MEN sedan kom jag på att jag ju inte bara kan ge folk kristyränglar i handen. De måste slås in, och silkespapper är väl det givna valet. Var hittar man enklast (och billigast!) sådant? Såg att Rusta hade men jag bor inte i närheten av ett Rusta, så då blir det dyrt av den anledningen. Beställa går säkert, men då blir det ju frakt. Och så blir det ofta så stora volymer. Hur får man tag i bara lite grann?? Vem kan tänkas ha sådant? Om jag måste beställa i stor mängd/betala frakt har jag snart en ev vinst på försäljningen ätits upp.... :cautious:
Förlåt men hur gör du kristyränglar som någon betalar för? Dom flesta jag sett har mest sett ut som något en femåring gjort. Typ jag. Har du bilder?
 
Förlåt men hur gör du kristyränglar som någon betalar för? Dom flesta jag sett har mest sett ut som något en femåring gjort. Typ jag. Har du bilder?
Här är en bild från förra året. Ingen har dock betalat för dem ännu, men vi får väl se....
IMG_20211218_191657_436.jpg
 
Sådär. Nu har jag beställt 30 ark vitt silkespapper... :up: Nu får vi se om det blir någon försäljning. Sist när det var bokmässa på biblioteket sålde ingen av oss en endaste bok. Det sägs att det har gått ut mer reklam kring arrangemanget denna gång. Vi får väl se. Men bokmässa nära jul - när folk tänker på julklappar - känns absolut mer relevant än en bokmässa i början på maj. Hoppet lever :D !
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp