Silky Sullivan

Sv: Silky Sullivan

Dom allra äldsta kanske kommer ihåg Inishlacken och Gordon (DEN) körte samma taktik och också var absurd långt efter in på rakan. (Nej, inte på Jägers).
Apropå Gordon (DEN) finns/fanns det också en Gordon (SWE). När denna blev mäld i Norge, blev det lite Gordon som Gordon, även om det var i ett maidenlöp, och hans ålder angavs som 26... och det är inte en Norge-historia.

Ska visa den för stoet som struntat i hela projektet om hon råkat komma efter av någon anledning:rofl::rofl: Korkade killar, kommer hon att svara, varför jobba ihjäl sej:eek:

Vilken otroligt snygg häst:love:

Åh, Topolino! Nu har du fått mig att sitta och glo på YouTube i stället för att göra nåt vettigt med mitt unga liv. Igen!!

Kommer ihåg Silky Sullivan från mina år i Californien. Alla pratade om honom, undrar om han inte fortfarande kom till banan någon gång då. Om han var där 17 år efter 1958 och jag kom dit -76 kan det stämma. Det fanns ett Stakes uppkallat efter honom.

Det fanns också en bra, grå häst (inte Gordon) som hette Vigors. Han kom långt bakifrån och jämfördes ofta med SS. Försökte hitta en video på honom men ingen tur.

Tittade på en med Northern Dancer i stället. :angel:

http://www.youtube.com/watch?v=LIRmzt4UmMc&feature=related

Åh, nu sitter jag också här och glor:angel:

Hade inte ens tänkt på att man kan hitta filmer på de gamla släktingarna:idea:
Häftigt!

På JÄKELSORO har det vad jag kan minnas bara funnits en häst som klarade av att vara 40 längder avhängd och sedan gå upp och VINNA:cool:Gång efter annan.:bow:ACCIDENT PRONE:bow:Sedan på härliga KLAMPEN,hade undertecknad GLÄDJEN att få starta :love:KIFAH:love:Om ni minns gamle speakern som verkade där i typ 100 år,så refererade han dessa loppen som den häst som han, under ALLA sina år som referent , som gått fortast på upploppet.Det var rena rama S.S-stuket,man trodde att han skulle gå i loppet efter ända tills det var dags för honom att gå¨,de andra såg ut som om de sprang i slow motioin när han kom farande.:bump:Kom ihåg första gången Gunte (gunnar nordling)skulle rida honom ,så jag sade att var beredd, så du INTE åker av när du växlar uop med honom ,för det känns som att få en spark,jaja jaja sade Gunte,det sa han inte efteråt det kan jag lova,han var vit i ansiktet.Det lilla livet,:rofl:

Senast ändrad:

Carl Nafzger beskriver i sin bok en häst som var urgrym på att själv lägga upp taktiken i löpen. Eftersom hästen hade en sällsynt bra tempobedömning så lade den sig oftast sist i fältet (oavsett vad jockeyn tyckte om det) tills det var dags för för att spurta den sista biten så han kunde vinna med en nos. :p

Om jockeyn eller tränaren försökte bestämma så blev det bara pannkaka så ridordern blev oftast bara "åk med, gör ingenting förutom att hålla dig fast när han drar igång spurten".

Liknande trådar

Kropp & Själ De senaste årtiondena har vi sett tydligt hur den kristna högern i USA har påverkat politik och lagstiftning här hemma i norden. Jakten... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 614
Senast: Snowball
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 714
Senast: Emuliiaa
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 982
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka