Silverduk till hundkåpa?

Elegant machinery

Trådstartare
Pust, som alla vet är ju sommarvärmen är med besked. 🥵

Vi har våra hundar i hundkåpa och trots att den är betydligt svalare än inne i kupén så kan det ju fortfarande bli väldigt varmt där.
Jag funderar på att skaffa en silverduk att slänga över de gånger där hundarna behöver sitta där under pauser i träning osv.

Ni som har silverduk, upplever ni att det gör skillnad? Bör man tänka på nått när det gäller märke/kvalitét eller är alla snarlika?
Andra synpunkter?

I dagsläget lägger vi in frysta kylklampar under trätrallen i kåpan och så har vi fläkten på för fullt. När det är 60 grader i kupén är det ca 25 grader i kåpan.
 
Viss skillnad gör den tycker jag, men det är ju inte så att den sänker temperaturen markant. Den reflekterar bort solen så det blir ju inte så varmt i bilen när jag har den över bilen, men jag använder den egentligen bara om jag inte lyckas ha hela bilen i skugga. Temperaturen som är i luften i skuggan kommer den aldrig kunna sänka.

De billigaste jag känt på är mer ”riviga” upplever jag, i övrigt så kan jag inte säga att det skiljer något.
 
Pust, som alla vet är ju sommarvärmen är med besked. 🥵

Vi har våra hundar i hundkåpa och trots att den är betydligt svalare än inne i kupén så kan det ju fortfarande bli väldigt varmt där.
Jag funderar på att skaffa en silverduk att slänga över de gånger där hundarna behöver sitta där under pauser i träning osv.

Ni som har silverduk, upplever ni att det gör skillnad? Bör man tänka på nått när det gäller märke/kvalitét eller är alla snarlika?
Andra synpunkter?

I dagsläget lägger vi in frysta kylklampar under trätrallen i kåpan och så har vi fläkten på för fullt. När det är 60 grader i kupén är det ca 25 grader i kåpan.
Vad har ni för utetemperatur om tempen i kåpan är 25 grader?
Ett tillägg till mitt inlägg ovan tycker jag är att få genomdrag, öppen lucka och rutor så luften kan cirkulera.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp