martha

Trådstartare
jag har fått ett mobilt bredband, det står att jag ska sätta i SIM koer i modemet eller i datorna inbyggda modem. men vart sitter det inbyggda modemet i en dator då?

Sv: SIM kort

Bra fråga.
Men det allra smidigaste är att sätta det i "dosan" som du fick med ditt mobila bredband

det beror givetvis på vilken datormodell du har. alla tillverkare har egen lösning på det, de flesta har dock luckor undertill man skruvar loss och monterar i en hållare.

jag skulle konsulterat http://www.notebookreview.com/ och klickat mig fram till just den modellen du är intresserad av.

Om du har mobilt bredband måste du ha fått till en liten burk som du ska sätta i USB-uttaget
Även kallat USB-modem

På "burken" finns ett hål där du kan trycka in kortet

Om du inte har telenor eller inte hittar hålet får du nog ta dig till närmsta butik - eller någon annan kunnig

Tack , hittade ett "hål" i telias dosa :D
Trodde jag skulle knöla in det nånstans i min computter

Liknande trådar

IT & mobiler Hej Tänker kanske finns några här som haj på gäller sim-kort till surplatta och nått bra tips på vad ska välja. Jag inte ha ett...
Svar
9
· Visningar
483
Senast: Avalbane
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen... 2
Svar
22
· Visningar
1 660
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och... 2
Svar
38
· Visningar
2 973
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
527
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka