simlångsritten närmar sig...

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare simplewomen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 4 684
Sv: simlångsritten närmar sig...

:ojag förstår faktiskt inte vad du menar i inlägget om mig, du får förklara lite närmare?
mvh anne

Både Maria Hagman-Eriksson och Pia Steisjö på Pamiros blev godkända i 160klassen!

Vill också passa på att tacka alla glada och trevliga arrangörer och funktionärer och veterinärer!! Jättetrevlig tävling som vanligt.

Nöjd är jag såklart med resultatet också (2a på T50). Red arabgaloppören Bandelero Grande som "kopplade av" med lite distans mellan galopptävlingarna. Han var superduktig och ville gå ut på en slinga till vid prisutdelningen.

Tackar också stalltjejerna Carola och Maria som körde dit hästen och stallkompisen Exir (som Madde M red) samt groomen Katrin som jag hämtade upp i Ljungby. Superbra jobbat alla i ett hopplockat team för dagen.

Simlångritten
Njöd är jag såklart med Simlångritten.
Det var riktigt tuff öppning på först banan. Det gick (lite för) fort. Sen börja hon lung ner sig på andra banan.;)

Reultatet blev 2:a på 80 km.

Hon(häst 19 år) ser äcklig pigg och fräsch idag efter tuff ridning på Simlångritten.
Nu är vila för henne ca 10 dagar. Sen ladda vi om till nästa tävlning.
Jag vill också tacka alla arrangörer, funktionärer och veterinärer.

// Kram Ros-Marie :banana:

:ojag förstår faktiskt inte vad du menar i inlägget om mig, du får förklara lite närmare?
mvh anne

Oj, jag ber om ursäkt för ev fel.:o Jag skrev vad Ingela (Gomir) sa i telefon och senare kollade jag startlistorna o såg att det var två 80T-klasser (CEI*80T o en 'vanlig' 80T). Såg också att du egentligen var anmäld till 120T.:confused:

Mvh//Bia

Kul att det gick bra med galopphästarna- ni såg jättefina ut när vi möttes på banan! Härliga hästar! jag vill själv tacka för en fin tävling! Mycket trevligt sälskap av Susanne och Zaphir, synd att det inte blev hela dan! vi är nöjda och glada över att vi har hittat rätt och klarat vår första 160 km. Inga problem med pulsen! Tack till mitt fantastika team, Eva Borg vet Calle min hovslagare samt alla, alla som stöttat och hejat på! Sist men inte minst alla funktionärer i Simlångsdalen! Ni är otroliga- superfunktionärer! Pia o Pamiros

Dom är nog inte publicerade än.

Jobbigt att man inte ens kan få resultaten när det är CEI-ritter.

Dom är nog inte publicerade än.

Jobbigt att man inte ens kan få resultaten när det är CEI-ritter.

Resultaten har legat ute länge. Första sidan, klicka på "resultat simlångsritten 2009"

Vad gäller CEI 160km resultaten ska de publiceras när tävlingen är avklarad, i det här fallet var tävlingen officiellt inte avslutad förrän prisutdelningen var klar på söndagen 08.30, där också BC offentlig gjordes (Ingrid Boström/Kislon Amasai).
Equipes datasystem tillsammans med chipen på hästarna ville inte fungera, därav fanns det ingen uppdatering på equpie/ridsportsförb. att följa under tävlingen.

Vill passa på att säga att jag är otroligt glad över alla de fantastiska ryttare som såg till att hålla sig på rätt sida på banvallen, Tack /jessica

Vill också passa på att tacka alla glada och trevliga arrangörer och funktionärer och veterinärer!! Jättetrevlig tävling som vanligt.

Nöjd är jag såklart med resultatet också (2a på T50). Red arabgaloppören Bandelero Grande som "kopplade av" med lite distans mellan galopptävlingarna. Han var superduktig och ville gå ut på en slinga till vid prisutdelningen.

Tackar också stalltjejerna Carola och Maria som körde dit hästen och stallkompisen Exir (som Madde M red) samt groomen Katrin som jag hämtade upp i Ljungby. Superbra jobbat alla i ett hopplockat team för dagen.

Kan bara stämma in i Maddes text. Tack alla inblandade för en trevlig & fin ritt! Även jag är nöjd med min 3e plac på Exir. Katrin Du är en klippa som Groom, Carola & Maria :bow: Även tack till Camilla som äger de underbara hästarna!
Vi får väl se när det är dags för nästa Road trip, eller hur Madde? ;)

:idea:helt okey.
samtidigt får jag passa på att tacka alla arr till vackra simlångsritten.
som vanligt lika proffsigt arrangerad ritt med en fin bana att rida på.
mvh anne :banana:

Sorry, jag är blind. Jag missade totalt att det låg på förstasidan.

Kan bara stämma in i Maddes text. Tack alla inblandade för en trevlig & fin ritt! Även jag är nöjd med min 3e plac på Exir. Katrin Du är en klippa som Groom, Carola & Maria :bow: Även tack till Camilla som äger de underbara hästarna!
Vi får väl se när det är dags för nästa Road trip, eller hur Madde? ;)

För mig blir det till Billingeritten för då ska stallkompisen Assischca också få prova distans.:) Men då ska ju du rida annan uppdragshäst...så vi ses!

Jag och Zodiac hade en bra om än en smula ensam dag i Simlångsdalen, andra slingan fick vi sällskap av täten i 80 km, det livade upp!
Det var en ny erfarenhet för Zudden att lalla på själv utan hästar framför och han verkade tycka det var lite segt men tuffade på ändå.
Det positiva var att vårat eviga tjafs om hur snabbt man skall gå första milen uteblev.

Jag vill verkligen tacka Simlångsritten för en som vanligt får jag säga mycket väl genomförd tävling, en av mina favoritritter i Sverige!
Bra tävlingsplats, duktiga funktionärer,fin bana som är välmarkerad, bara positivt att säga om denna tävling:bow::bow::bow:
I år även upphottad med dessa sändare som noterade ank,in och måltid, fungerade det bra tyckte ni och blev det lättare att notera tider?
Som ryttare var det bara kalas att slippa stanna vid anktid och vänta på att 3 funktionärer skall skriva en lapp innan man får gå och pulsa hästen!!!

Sedan måste jag buga mej för den lille röde kämpen Pamiros och Pia för att äntligen få till det på 160 km!!:bow::bow::bow::bow:
Superbra kämpat och vilken härlig känsla det måste vara för er!!

Givetvis grattis till alla andra med godkänd ritt.

Er det noen som har bilder av Tonje Danielson/Molina's Nicow? Trenger dem veldig gjerne så fort som mulig til Norsk Rytterforbunds distansesider og eventuelt reportasjer :) Fotografens navn kommer med i teksten. Håper noen kan hjelpe meg :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Tänkte inhandla en ny plattång. Eller hair straightener verkar de heta numera. Den ska i första hand vara till för att locka mitt långa...
Svar
12
· Visningar
741
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
449
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men... 2
Svar
31
· Visningar
1 781
Senast: Lejanna
·
Småbarn Vår dotter fyllde 3 år i helgen och vi har pratat om att det är dags att sluta med napp då. Hon har fått välja om hon vill lämna dem... 2
Svar
23
· Visningar
1 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka