Simtråden

Kolla med simklubben där du bor OCH gärna den lokala Triathlonklubben !! Finns där en TI-kurs (Total Immersion) så hoppa på den ögonblickligen!!
Jag mailade simklubben på orten jag kommer vara i sommar (nu på våren har jag för många andra grejer för att hinna gå en kurs flera veckor tyvärr), och frågade om dom kommer ha någon kurs eller om dom har möjlighet till privatundervisning. Får se vad dom svarar på det :)
Triathlonklubben där fick jag upp när jag googlade, men dom hänvisar bara till simklubben.
Vad innebär total immersion?
 
Tack vare denna tråd har jag nu mailat ett simsällskap för att fråga om dom kommer erbjuda någon crawlkurs i sommar, för det vore himla kul att lära sig. I dagsläget såsar jag fram med bröstsim de gånger jag befinner mig i en bassäng, vilket mitt ena knä inte är jättelyckligt över (därav den obefintliga hastigheten).
Är det någon som sitter på tips om hur jag kan göra om det inte finns någon sån kurs sommartid? Finns det privatinstruktörer? Var hittar man i så fall dom? Google är inte hjälpsamt idag. Kommer inte befinna mig i staden där jag vanligen bor, så att knalla in på ett badhus och sätta upp en lapp i god tid är inte genomförbart.

Kolla med något triatlonföretag, det här t ex:

http://teamsnabbare.se/collections/vast/products/crawlkurs-deluxe-forts-6-ggr-kungsbacka-gbg
 
Mitt största problem med simningen just nu är att jag simmar så fort och tappar andan totalt. Även om jag andas på vartannat armtag och verkligen anstränger mig för att dra djupa andetag så känner jag efter tjugo meter att jag går på rejält minus och får stanna och andas innan jag kan simma nästa länga. Tips?
 
Mitt största problem med simningen just nu är att jag simmar så fort och tappar andan totalt. Även om jag andas på vartannat armtag och verkligen anstränger mig för att dra djupa andetag så känner jag efter tjugo meter att jag går på rejält minus och får stanna och andas innan jag kan simma nästa länga. Tips?
Sparka inte så mycket med benen, har jag ju sagt! Testa med en pool buoy och håll ihop fötterna så tårna rör vid varandra, simma sen enbart med armarna. Du kommer att kunna simma en mil! Jag hade samma problem, ju, hängde över poolkanten efter varje vända och bara kippade efter andan. Efter EN lektion från min duktige simmarman var den koden knäckt.

Testa också med kortare armtag, 20 per längd är väldigt lite, antagligen får du farten genom dina cyklistben. Jag brukar simma med en bipper under mössan, som bippar varje armtag. I skrivande stund har jag hjärnsläpp och minns inte min stroke rate, jag kan åpterkomma ;-)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 410
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp