Singel, pank och utan singelvänner!

Warfang

Trådstartare
Ja, är det fler som är i samma sits? Hur gör ni för att träffa killar? Jag börjar tröttna rejält nu... när jag väl kan gå ut så är det aldrig någon som vill hänga med, antingen ska de hitta på något med sin respektive eller så vill de bara ha en mysig hemmakväll med lite vin.... :banghead:

Jag har inte råd med någon ny hobby där man kan träffa nytt folk, har testat internetdejting - men blir sjuuuuukt kräsen och tycker de flesta är så jäkla tråkiga... Haha... inte min grej helt enkelt. Och min värld är ganska liten, det är jobbet, gymmet och stallet i princip. Jobbar i matbutik och träffar väldigt mycket folk, men är svårt att flirta i kassan liksom, när det står folk i kön osv.. Väldigt awkward..

Jag är ju ute så himla sällan nu så jag minns knappt hur man flirtar eller ens är social...! Jag har blivit socialt efterbliven helt enkelt.:o Dessutom börjar jag känna mig gammal (30). Har en del 21-åriga singelkompisar... kul någon gång sådär, men nä...

Så ibland hamnar jag i de där "måste sälja hästarna"-tankarna... Men jag vill verkligen inte det. Jag har kämpat så länge med att komma hit, har eget stall med paddock nu, och två finfina hästar... Nu är slitet liksom gjort och det är snart att bara njuta av hästeriet:p Men det kostar ju, det hade varit nice att ha en uppdaterad garderob och kunna gå ut och utvidga vänskapskretsen lite!;) Men å andra sidan hade ju mina vänner ändå inte hängt med, haha. DEAD END! Trist att vara enda singeln i gänget!

Hur gör ni undrar jag? Är jag den enda i den här sitsen?
 
Sv: Singel, pank och utan singelvänner!

Ställde mig samma frågeställning idag... var hittar alla sina partners? De kan gå isär med sin pojk- eller flickvän för att sedan en vecka senare redan dejta en ny. Tar man "första bästa"?? Eller är det bara en annan som aldrig lyckas?

För att vara hemsk så kan ju tom de som är riktigt otrevliga, fula och allmänt tråkiga hitta partners så varför kan inte jag?

Nätdejting är verkligen trist och man KAN ju faktiskt inte hoppa på folk hur som helst varken på stan eller på jobbet :p

Jag vill också ha tips!!
 
Sv: Singel, pank och utan singelvänner!

Precis?? Vad gör jag för fel??
Jag är social, trevlig, inte klängig, hyfsat bra i sängen och självständig.
Måste kanske bli en okunnig blondin istället??
 
Sv: Singel, pank och utan singelvänner!

Någon modig själ som gått ut själv någon gång? ser ju det i filmer hela tiden ;)
 
Sv: Singel, pank och utan singelvänner!

Vi får väl styra upp nått :idea:?

Om inte annat bara ses för att ha lite singelkul (vad nu det betyder :laugh).
 
Sv: Singel, pank och utan singelvänner!

Ställde mig samma frågeställning idag... var hittar alla sina partners? De kan gå isär med sin pojk- eller flickvän för att sedan en vecka senare redan dejta en ny. Tar man "första bästa"?? Eller är det bara en annan som aldrig lyckas?

För att vara hemsk så kan ju tom de som är riktigt otrevliga, fula och allmänt tråkiga hitta partners så varför kan inte jag?

Nätdejting är verkligen trist och man KAN ju faktiskt inte hoppa på folk hur som helst varken på stan eller på jobbet :p

Jag vill också ha tips!!

Nej jag tar inte första bästa, jag tar den jag vill ha.
Svårare än så är det inte.
 
Sv: Singel, pank och utan singelvänner!

Detta är en väldigt intressant frågeställning som även gäller för oss män som är 30+. Var hittar man en partner?

Som ni redan har påpekat i tråden så verkar alla vara extremt kräsna på dejtingsidor, alla önskemål måste vara uppfyllda för att det ska bli någon dejt och känner man sig inte åtminstone lite halvförälskad på dejten så blir det ingen fortsättning.

I andra sammanhang fungerar det ju ofta så att det växer fram någon slags attraktion till en annan person under en något längre tid och då är det lättare att ha överseende med småsaker som inte är perfekta.

Jag skulle även vilja ha ett lite mer uttömmande svar av pulkaskurk, för att du ska kunna ta den du vill ha måste du ju hitta honom någonstans, var hittar du honom? Jag vill veta så jag kan vara där. :)
 
Sv: Singel, pank och utan singelvänner!

Jag är lätt på för lite singelkul! :p

Göteborg någon? :)
 
Sv: Singel, pank och utan singelvänner!

Jag är med i samma klubb. Med tillägg att jag dessutom jobbar i princip vartenda helg. "Problemet" är att jag blivit alldeles för bekväm i mitt sätt att leva. Jag tror också att väldigt väldigt många tar första bästa karl när de väl blivit 30+.

Dejtade en kille för nån vecka sen ett par gånger (träffades först via dejtingsajt och sen i hästkretsar). När jag avslutade (för han hade alldeles för mycket stalkerbeteende) får jag som svar; "är du verkligen säker på att du ska ge uppchansen på mig och bli gammal och ensam". Eh ja, alla gånger hellre det...
 
Sv: Singel, pank och utan singelvänner!

Göteborg någon? :)
Men gud, bor du i Göteborg så finns här gott om människor att gå ut med. Vi är rätt så många som dessutom har hela ärmen full med ess av killar att träffa ifall man vill dejta lite.

Detta ordnar vi ju.
 
Sv: Singel, pank och utan singelvänner!

Men vad fasen! Mina stadgade vänner skulle ställa upp och dra ut mig på stan om jag behövde.
Gör inte era stadgade vänner sånt?

Jag tycker väl kanske dock att krogen inte alltid behöver vara bästa stället för att träffa någon. Man vet ju nada om hur någon är då.
Man kan se om den är snygg - absolut. Men för en relation krävs mer för mig. ;)

Nätet tycker jag inte är fy skam. Inte heller gemensamma vänner. Gärna då nya bekantskaper iom att de man känt 300 år har man ju inte blivit kär i förr..

Genrellt så bör man väl vara öppen för att göra nya bekantskaper och placera sig där man möter folk. Stallet är ju rätt fullt på tjejer. Bra om man är förtjust i såna och mindre bra om man är på jakt efter en karl.

Man går på fester, arrangerar såna, testar någon ny gruppaktivitet etc etc.

Jag är 33 år och singel. Men brist på män har det inte varit om jag inte själv valt att hålla mig undan sånt. Jag är inte mer speciell än någon annan.
Däremot är jag en problemlösare. Och har jag ett problem tar jag tag i det.
Jag är också en sån som vill testa saker(och mig själv framför allt). Det tror jag gagnar en i form av att man träffar nya människor.
 
Sv: Singel, pank och utan singelvänner!

Men vad fasen! Mina stadgade vänner skulle ställa upp och dra ut mig på stan om jag behövde.
Gör inte era stadgade vänner sånt?
Klart vi gör. :)

Men sen är det ju så att de som behöver luftas mest är inte singlarna, utan småbarnsmammorna så mycket av mitt i förväg planerade festande är med dem. Men det ena utesluter ju verkligen inte det andra. The more the merrier liksom.
 
Sv: Singel, pank och utan singelvänner!

Skönt att höra! Jag har ju visserligen inga barn. Men då jag varit i förhållanden/haft sambo så har jag ju inte glömt mina vänner för det.
Om jag kanske inte är supertaggad att gå ut kan jag gå ut för en kompis skull. Och se till att ha kul iaf!

Mina vänner är också lite så: alla välkomna och ju fler desto roligare!
 
Sv: Singel, pank och utan singelvänner!

Men vad fasen! Mina stadgade vänner skulle ställa upp och dra ut mig på stan om jag behövde.
Gör inte era stadgade vänner sånt?

Nix. Inte mina. Gör dom något roligt så gör dom det med sin respektive och jag blir alltid bortglömd.

*kl
Så jo jag känner igen mig.
 
Sv: Singel, pank och utan singelvänner!

Hoppar också in!:D

Har samma "problem". Bor långt ute på landet, tränar och tävlar min häst, jobbar på gården.

Inga vänner som bjuder in till fest direkt (har inte varit på fest på....typ fem år!!)

Höll en del fester här för några år sen, jättetrevligt hade vi, men bekantskapskretsen är nog för liten för att det ska dyka upp något "nytt"...

I övrigt är mina vänner ungefär som mig, bor på landet och har fullt upp med sina hästar.

Är ingen vän av krogbesök, och umgås heller inte med någon speciellt frekvent.

Nu har jag accepterat att det är så här, och antar att det kanske/kanske inte dyker upp någon i mitt liv. Ska dock börja läsa igen tror jag, kanske det är bra för det sociala livet.

Problemet är att när jag pluggar (gör det lite till och från) så är det distansutbildningar, dvs enstaka träffar med människor från hela landet, vilket gör det lite knepigt att lära känna varann.

Följer ändå tråden och ser vad som kommer fram:).
 
Sv: Singel, pank och utan singelvänner!

Aldrig varit i Göteborg :o men gillar dialekten.

Jo mina vänner drar gärna ut mig på nått. Men får så dåligt samvete när jag oftast inte kan följa med eller så ändrar jag mig sista minuten och kommer med ändå eller tvärtom. Är det en person så är det en annan sak men om det är flera så kan jag känna ibland att varför ska just jag följa med. Och sen tänker på alla pengar som går åt.

:banghead:
 
Sv: Singel, pank och utan singelvänner!

Nix. Inte mina. Gör dom något roligt så gör dom det med sin respektive och jag blir alltid bortglömd.

*kl
Så jo jag känner igen mig.

Inte mina heller! vill de hitta på något så blir det isåfall en lugn tjejkväll hemma eller ett glas vin efter jobbet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp