Bukefalos 28 år!

Sista chansen

Idag har varit en jätte konstig dag. Eller kan börja att i fredags så var det en jätte jobbig dag och jag gjorde en skit dum sak som är en röd varning som är det högsta łiksom som man kan få att man inte får vara kvar. Men vill inte skriva om det men det var jätte dumt iallafall. Men var olika så vissa tyckte att jag skulle få inte vara kvar och vissa tyckte att jag skulle få vara kvar. Så tillexempel pratade jag med kp och en av dom som var med när det hände och båda dom tyckte att jag skulle få en till chans och det fanns liksom andledningar att det blev så. Men soc och före ståndaren som är typ den som bestämmer eller hur man ska säga var väl mera o säkra för det var en allvarlig sak.
Men iallafall skulle vara typ möte om det idag så hela helgen så var det skit jobbigt och visste inte hur det skulle bli ifall jag skulle få vara kvar eller visste ingenting.
Och idag skulle dom bestämma om det men då var det inte förrän på eftermiddagen och då var det liksom att kp jobbade inte idag och inte den andra som jag väl litar lite på också men hon jobbade inte heller. Och mådde SKIT igår och inatt och hade skit mycket neggativa tankar och sånt och att om jag inte skulle få vara kvar så visste jag exakt vad jag skulle göra så jag skulle dö idag. Så hade bara massa såna tankar i huvudet och andra dåliga saker.
Så iallafall imorse så fick jag veta att jag skulle vara med pappa idag. Så fattade ingenting men då skulle han komma så hade jag typ permison eller hur man ska säga idag. Så det blev jätte konstigt liksom och att jag inte var beredd alls på det och kändes jätte konstigt bara. Men ja han kom iallafall på förmiddagen så var det några timmar så åkte typ runt mest och var till några affärer och lite sånt men gjorde inte såmycket. Men bara kändes jätte konstigt och som o verkligt för i min hjärna så var det ju helt andra tankar liksom.
Men ja sen så var det mötet då och då när dom ville prata med mig så var pappa med också. Och hade redan förklarat allt för han så han visste ju redan allt så var väl lite skönt iallafall att han var som typ ett stöd liksom. Men iallafall så tänker inte skriva så mycket om det för somsagt så vill jag inte tänka på det som hände i fredags.
Men dom kom fram till iallafall att jag får vara kvar. Och typ att den saken är INTE som jag är för det som är att dom har inte kompe tens för såna saker liksom. Men att jag behöver inte den sortens behandling liksom utan det blev av vissa andledningar och ja såklart så var det allvarligt liksom men det ska ändå räknas som en en gångs sak. Och att känslo reglering kommer nog räcka för det blev för jag inte kunde typ ha kontroll på jätte stark ångest och panik så själva den jätte dåliga saken som jag gjorde är inte själva problemet.
Men såklart så kan jag inte göra nåt sånt igen för då kan jag inte vara kvar. Men alltså kommer göra exakt ALLT jag kan så det inte ska hända igen.
Och förlåt att det här är säkert jätte långt och kanske svårt att hänga med i liksom men är jätte trött nu så orkar inte skriva så bra. Och en sak till om en sak som det blev lite skrivet om igår att ingen behöver liksom vara rädd för att skriva nåt dåligt eller så. Eller såklart ifall nån skulle vara taskig med flit så vore det väl inte så bra men annars så för mig så är det mycket jobbigare när det bara känns som jag är helt ensam och gör allt fel så ingen orkar med mig. Så som JAG känner så är det hellre att dom som vill skriva nånting kan göra det. Men ingen behöver ha nån lösning liksom eller ge massa tips för det är inte därför jag skriver här.
 

Ja jag vet att det egentligen är bäst att strunta i det då. Men jag kan inte det ändå för jag hatar när det känns som andra inte fattar vad jag menar så blir jag jätte frusterad. Men vet att jag borde strunta i det bara.
Jag tror inte att det alltid handlar om att andra inte förstår utan att man helt enkelt tycker olika. Inte mindre irriterande för det, men då behöver man inte ödsla tid på det eller tro att man förklarar dåligt.
 
Här får du två bilder på hästen, först promenad i djupsnö:
received_626444078639104.jpeg
 
Idag är det skit jobbigt igen så vill bara ligga i sängen hela dagen och inte göra nånting inte prata med nån inte tänka. Men får inte vara ifred iallafall. Eller egentligen så vill jag inte det heller utan HELST skulle jag vilja inte finnas. Men det går ju inte.
Och det är som jag bara längtar bort från allt och migsjälv mest av allt men det är inte som jag längtar TILL nånting eller nåt mål eller nåt sånt utan vill bara inte vara här och vara jag och ha dethär livet.
 
Så jobbig dag! Blä.
Det här med att bara längta bort från allt jobbigt känner jag igen mig i, den känslan har jag också haft när jag haft riktigt jobbiga perioder.

Det är svårt att sätta ord på känslan, mer än att för mig var det som att jag bara ville att allt skulle lösa sig som genom ett trollslag. Att en morgon när jag vaknade skulle allt vara bra igen och att jag slapp all skit.

Jag känner också igen det där med att bara vilja vara ensam. Men där tror jag faktiskt att det är bäst att inte göra som man själv vill. Utan det som faktiskt ÄR bättre är att försöka ha lite kontakt med andra människor så att ens egna tankar inte blir för stora mörka monster. Men det ÄR svårt, jag vet. I synnerhet när alla instinkter bara skriker att det är bättre att vara för sig själv.
 
Så jobbig dag! Blä.
Det här med att bara längta bort från allt jobbigt känner jag igen mig i, den känslan har jag också haft när jag haft riktigt jobbiga perioder.

Det är svårt att sätta ord på känslan, mer än att för mig var det som att jag bara ville att allt skulle lösa sig som genom ett trollslag. Att en morgon när jag vaknade skulle allt vara bra igen och att jag slapp all skit.

Jag känner också igen det där med att bara vilja vara ensam. Men där tror jag faktiskt att det är bäst att inte göra som man själv vill. Utan det som faktiskt ÄR bättre är att försöka ha lite kontakt med andra människor så att ens egna tankar inte blir för stora mörka monster. Men det ÄR svårt, jag vet. I synnerhet när alla instinkter bara skriker att det är bättre att vara för sig själv.
Ja det är typ så för mig också. Eller alltså jag vet ju att det inte går att allt bara kan bli bra liksom men det är ändå som jag skulle vilja det. Men då blir det bara så hopp löst efter som att det aldrig kommer hända. Utan liksom jag vet ju att jag har skit stora problem som jag MÅSTE jobba jätte mycket för det ska bli bättre. Och jag vill verkligen inte det och orkar inte.
Och det är säkert bäst att vara med andra också men det är ändå bara jobbigt och så är jag redan på dåligt humör så är jag ännu mera jobbig för dom andra. Men jag var iallafall kvar ett litet tag efter lunchen men inte så länge. Och nu har kp börjat och M men jag vill inte ens att dom ska komma och prata eller nånting.
 
Det kanske är skönt att vara ensam en stund om du är på dåligt humör, men om ett tag kanske det känns bättre att få gosa lite med M? ❤️
När jag är på uselt humör måste jag liksom få vara arg och ledsen och känna mig hopplös ett tag, för annars går det inte över. Då är det som att jag bara trycker undan känslorna till senare och så blir det värre.

Jag har lagt pussel en stor del av dagen idag för att jag inte orkat göra något annat och varit för grinig för att vilja prata med sambon. Han väckte mig nämligen med att "slå" mig i sömnen. När han vänder sig om, brukar han slå ut med ena armen och då brukar mitt ansikte vara i vägen.
Ingen vidare start på dagen att väckt i ottan av en ordentlig snärt på näsan! Han somnade om, men inte jag.
Nu har jag liksom surat av mig lite och ska åka till stallet och motionera ena hästen. Hade jag åkt utan att vänta ut det värsta humöret, hade jag garanterat stört mig på allt och alla i stallet samt blivit osams med hästen.
 
Kp kom och hade med M och frågade hur det var och så och då bröt jag hop helt. Eller var inte att hon frågade utan var nog mest för M var med och då gick det inte att som stänga in allt. Utan bara kom massa gråt och jobbigt. Men var väl ändå på ett sätt skönt att M var här iallafall så jag iallafall kunde krama han. Och det låter säkert skit dumt men det är ändå att det känns lite som en trygg het liksom fast jag inte kan ha nån människa nära liksom.
Men ja iallafall så efter ett tag fick jag fram det om tröjan så fick hjälp med nåt fläck medel så den är i tvätt maskinen nu iallafall. Så får se om det går bort och fattar att det säkert låter jätte dumt och det är bara en tröja liksom. Men det blev ändå som sista droppen eller hur man ska säga.
Men nu iallafall så är det väl lite lugnare liksom och är med M nu och ska snart gå och försöka göra nånting med nån annan iallafall men måste bara vila lite först med M.
 
Bra att du får vara med M och att du berättade om tröjan. Du gör verkligen framsteg hela tiden även om det inte känns så.

Kram! :heart
Det känns inte som det för ifall jag skulle ha gjort bra fram steg så borde det inte ha varit nån äcklig fläck på tröjan alls så skulle det inte ha varit ett problem.
 
Det känns inte som det för ifall jag skulle ha gjort bra fram steg så borde det inte ha varit nån äcklig fläck på tröjan alls så skulle det inte ha varit ett problem.

Jag vet att det här säkert är tröttsamt att höra i längden, men - sådana problem tar tid att bli helt av med. Och små framsteg är bra dom med!

Du kommer förhoppningsvis snart få lite verktyg av psykologen som du kan använda för att hantera ångesten, som gör så det blir lättare för dig.

Hur känns det i kväll? :heart
 
Jo absolut. Men nu blev det "bara" fläck på tröjan. Inget sjukhusbesök i alla fall! ❤
Ja alltså det är väl sant men det är inte för att jag har gjort fram steg utan det bara blev mindre liksom. Så var inte pågrund av mig eller hur jag ska säga.
Iallafall så blev tröjan nästan helt bra men man kan se pytte lite om man kollar noga. Men tror inte det är så man tänker på det ifall man inte vet att den är där iallafall.
 
Jag vet att det här säkert är tröttsamt att höra i längden, men - sådana problem tar tid att bli helt av med. Och små framsteg är bra dom med!

Du kommer förhoppningsvis snart få lite verktyg av psykologen som du kan använda för att hantera ångesten, som gör så det blir lättare för dig.

Hur känns det i kväll? :heart
Dethär kommer nog låta som en jätte liten sak för dom flesta och att det inte är nåt speciellt alls så kanske svårt att tänka att för mig är det en jätte stor sak. Men jag följde med på promenad med M och kp efter middagen. Och pratade lite då och gjorde typ som en ångest plan eller hur man ska säga så ska skriva ner den så jag har det på ett papper så jag kan ha det.
Så det är väl bra att ha en mera tydlig plan för har ju inte klarat så bra som det har varit till nu iallafall. Men ändå svårt också och har massa olika lite jobbiga tankar och så som det nästan alltid är på kvällen. Men ska iallafall försöka.
 
Dethär kommer nog låta som en jätte liten sak för dom flesta och att det inte är nåt speciellt alls så kanske svårt att tänka att för mig är det en jätte stor sak. Men jag följde med på promenad med M och kp efter middagen. Och pratade lite då och gjorde typ som en ångest plan eller hur man ska säga så ska skriva ner den så jag har det på ett papper så jag kan ha det.
Så det är väl bra att ha en mera tydlig plan för har ju inte klarat så bra som det har varit till nu iallafall. Men ändå svårt också och har massa olika lite jobbiga tankar och så som det nästan alltid är på kvällen. Men ska iallafall försöka.

Det låter superbra, tycker jag! :heart Vet inte helt vad en ångestplan är, men det låter som en bra sak för dig.

Bara att du numera kan följa med på promenader är ju ett framsteg, och att du kan prata är ännu ett viktigt steg åt rätt håll. Så stolt över dig!
 
Dethär kommer nog låta som en jätte liten sak för dom flesta och att det inte är nåt speciellt alls så kanske svårt att tänka att för mig är det en jätte stor sak. Men jag följde med på promenad med M och kp efter middagen. Och pratade lite då och gjorde typ som en ångest plan eller hur man ska säga så ska skriva ner den så jag har det på ett papper så jag kan ha det.
Så det är väl bra att ha en mera tydlig plan för har ju inte klarat så bra som det har varit till nu iallafall. Men ändå svårt också och har massa olika lite jobbiga tankar och så som det nästan alltid är på kvällen. Men ska iallafall försöka.
Jag tycker det är jättestort att du både kunde gå ut, prata och göra plan! Ge dig själv en klapp på axeln! 🙌

Hoppas planen kan fungera! ❤️
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 873
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 714
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 722
Senast: Flixon
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 731
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp