Sista chansen

Idag har varit en jätte konstig dag. Eller kan börja att i fredags så var det en jätte jobbig dag och jag gjorde en skit dum sak som är en röd varning som är det högsta łiksom som man kan få att man inte får vara kvar. Men vill inte skriva om det men det var jätte dumt iallafall. Men var olika så vissa tyckte att jag skulle få inte vara kvar och vissa tyckte att jag skulle få vara kvar. Så tillexempel pratade jag med kp och en av dom som var med när det hände och båda dom tyckte att jag skulle få en till chans och det fanns liksom andledningar att det blev så. Men soc och före ståndaren som är typ den som bestämmer eller hur man ska säga var väl mera o säkra för det var en allvarlig sak.
Men iallafall skulle vara typ möte om det idag så hela helgen så var det skit jobbigt och visste inte hur det skulle bli ifall jag skulle få vara kvar eller visste ingenting.
Och idag skulle dom bestämma om det men då var det inte förrän på eftermiddagen och då var det liksom att kp jobbade inte idag och inte den andra som jag väl litar lite på också men hon jobbade inte heller. Och mådde SKIT igår och inatt och hade skit mycket neggativa tankar och sånt och att om jag inte skulle få vara kvar så visste jag exakt vad jag skulle göra så jag skulle dö idag. Så hade bara massa såna tankar i huvudet och andra dåliga saker.
Så iallafall imorse så fick jag veta att jag skulle vara med pappa idag. Så fattade ingenting men då skulle han komma så hade jag typ permison eller hur man ska säga idag. Så det blev jätte konstigt liksom och att jag inte var beredd alls på det och kändes jätte konstigt bara. Men ja han kom iallafall på förmiddagen så var det några timmar så åkte typ runt mest och var till några affärer och lite sånt men gjorde inte såmycket. Men bara kändes jätte konstigt och som o verkligt för i min hjärna så var det ju helt andra tankar liksom.
Men ja sen så var det mötet då och då när dom ville prata med mig så var pappa med också. Och hade redan förklarat allt för han så han visste ju redan allt så var väl lite skönt iallafall att han var som typ ett stöd liksom. Men iallafall så tänker inte skriva så mycket om det för somsagt så vill jag inte tänka på det som hände i fredags.
Men dom kom fram till iallafall att jag får vara kvar. Och typ att den saken är INTE som jag är för det som är att dom har inte kompe tens för såna saker liksom. Men att jag behöver inte den sortens behandling liksom utan det blev av vissa andledningar och ja såklart så var det allvarligt liksom men det ska ändå räknas som en en gångs sak. Och att känslo reglering kommer nog räcka för det blev för jag inte kunde typ ha kontroll på jätte stark ångest och panik så själva den jätte dåliga saken som jag gjorde är inte själva problemet.
Men såklart så kan jag inte göra nåt sånt igen för då kan jag inte vara kvar. Men alltså kommer göra exakt ALLT jag kan så det inte ska hända igen.
Och förlåt att det här är säkert jätte långt och kanske svårt att hänga med i liksom men är jätte trött nu så orkar inte skriva så bra. Och en sak till om en sak som det blev lite skrivet om igår att ingen behöver liksom vara rädd för att skriva nåt dåligt eller så. Eller såklart ifall nån skulle vara taskig med flit så vore det väl inte så bra men annars så för mig så är det mycket jobbigare när det bara känns som jag är helt ensam och gör allt fel så ingen orkar med mig. Så som JAG känner så är det hellre att dom som vill skriva nånting kan göra det. Men ingen behöver ha nån lösning liksom eller ge massa tips för det är inte därför jag skriver här.
 

Jag tror att det enda hon vill är att du och hon ska försöka hitta en bra väg framåt, hon är ju utbildad för att kunna ta hand om svåra problem.

Jag är i alla fall säker på att ett sådant jobb väljer man inte om man tycker att de som man jobbar med är dumma och konstiga eller gör konstiga och dumma saker. Utan tvärtom för att man förstår - bättre än de flesta andra - att det som skulle kunna verka "konstigt" har sina orsaker och att hon bara fokuserar på att försöka hjälpa dig och andra att lösa upp de orsakerna så att saker ska bli bra på lång sikt. Men förstår att det känns jobbigt ändå såklart.

Jag hoppas att allt går bra och att du kan koppla av så mycket som möjligt fram till dess, särskilt när du är med kloka fina M.
 
Förstår att du känner dig nervös inför mötet i morgon och att det känns väldigt stort. Jag tänker att hon träffar många ungdomar och nog är van vid det mesta, hon har ju även utbildning så jag tror inte hon tycker att du är konstigt, men förstår att du känner så.

Ska du göra nåt speciellt i eftermiddag så att du inte behöver tänka så mycket på vad som händer i morgon?

Vad mysigt det såg ut att vara ute med M förresten, ni ser ut att ha skönt väder!
Ja alltså jag vet att hon säkert är van med mycket saker och så men det bara känns jobbigt för det som hände liksom.
Och har inget speciellt planerat idag och har ingen fritids aktivitet eller nånting sånt ikväll heller så ska väl försöka komma på nånting som jag kan göra iallafall.
Och ja det är ganska bra väder idag!
 
Det är inget konstigt med att vara nervös inför imorgon. Som @Daff skrev, hon träffar och har träffat väldigt många ungdomar och vuxna och är nog van vid det mesta.

Jag hoppas att ni kan få en bra relation framöver. Ibland är det ingen nackdel att det går åt pipan i början tänker jag, för sämre kan det ju knappast bli? och hon vill ju också att du ska må bra. :heart
 
Jag tror att det enda hon vill är att du och hon ska försöka hitta en bra väg framåt, hon är ju utbildad för att kunna ta hand om svåra problem.

Jag är i alla fall säker på att ett sådant jobb väljer man inte om man tycker att de som man jobbar med är dumma och konstiga eller gör konstiga och dumma saker. Utan tvärtom för att man förstår - bättre än de flesta andra - att det som skulle kunna verka "konstigt" har sina orsaker och att hon bara fokuserar på att försöka hjälpa dig och andra att lösa upp de orsakerna så att saker ska bli bra på lång sikt. Men förstår att det känns jobbigt ändå såklart.

Jag hoppas att allt går bra och att du kan koppla av så mycket som möjligt fram till dess, särskilt när du är med kloka fina M.
Ja jag fattar ju också det att hon nog fattar ganska mycket andledningar och sånt. Men tror ändå inte att det är så jätte många som har varit som jag var i fredags så hon skulle ändå kunna tycka att jag var dum för det liksom även ifall hon inte tycker det om allt.
 
Jag kan lova att psykologer och kuratorer INTE tycker att någon de möter är dum!
Däremot är de som jobbar med människor vana vid att det kan vara svårt, men att det oftast finns en logisk förklaring till varför en person gör som den gör, även om den kanske inte själv förstår det.

Jag menar att oftast får en psykolog lite nysta i hur en person tänker för att TILLSAMMANS med personen klura ut vilka orsaker som leder till att det ibland blir för jobbigt eller man blir för arg eller vad det är som man jobbar med.

Alltid behöver man inte heller hitta ett varför heller. Man kan börja tänka framåt istället. Vilka metoder kan man använda när de starka känslorna kommer?

Psykologer har i allmänhet hört precis allt som går att höra så du behöver inte vara nervös för det.

Hoppas du kan ta M med dig som ett stöd!
 
Min dressyrtränare brukar säga att det är jättebra om saker går helt åt skogen när man rider på träning, så att hon som tränare får se eksakt hur illa det kan bli - för då kan hon bättre förstå problemet och hjälpa till att lösa det.

Jag tror att det är liknande med psykologer, faktiskt! Det kan vara bra att psykologen fått se vad som händer när du mår som sämst, för då kan hon hjälpa dig utefter det. Om du bara varit helt obrydd, och pratat med henne som ingenting så skulle hon inte kunna ge dig den hjälpen DU behöver. :heart För hon vill hjälpa dig, och hon tycker garanterat inte du är dum.
 
Jag fattar hur ni menar att psykologer och såna har det jobbet för dom vill hjälpa och dom har hört detmesta förr och allt sånt. Och att det är bra på ett sätt att hon vet hur det kan bli ifall det är FÖR jobbigt och så. Så alltså fattar allt det och det är säkert sant men är att det som blev i fredags är liksom att jag är som inte migsjälv nästan känns det som utan att det är sååå stor skillnad mot som jag är i vanliga fall. Och somsagt så fick jag nästan inte vara kvar pågrund av det så är liksom att jag KAN INTE göra det igen så blir nervös för det. Och får inte bli så om M kan vara med så vet inte om jag får ha han med heller efter som det blev så i fredags. Men jag har för berett så jag ska fråga kp iallafall men har inte gjort det än. Men jag ska iallafall fråga idag innan hon slutar om M kan få vara med. Men fattar om hon inte skulle vilja det också ifall hon kanske inte litar på mig att ha han med då.
 
Ja alltså, det var inte meningen att säga emot dig, förstår att det är skitsvårt och nervöst. :heart

Har du kommit på något du kan göra i kväll? Jag tycker det är kul att du är interesserad av ansiktsmasker och sådant. Har du färgat ditt hår någon gång? Jag har aldrig gjort det för jag har inte vågat i fall det blir fult, men vill gärna testa, och nu har jag köpt en hårfärg som står i badrummet och väntar på att jag ska bli tillräckligt modig... :angel::laugh:
 
Jag fattar hur ni menar att psykologer och såna har det jobbet för dom vill hjälpa och dom har hört detmesta förr och allt sånt. Och att det är bra på ett sätt att hon vet hur det kan bli ifall det är FÖR jobbigt och så. Så alltså fattar allt det och det är säkert sant men är att det som blev i fredags är liksom att jag är som inte migsjälv nästan känns det som utan att det är sååå stor skillnad mot som jag är i vanliga fall. Och somsagt så fick jag nästan inte vara kvar pågrund av det så är liksom att jag KAN INTE göra det igen så blir nervös för det. Och får inte bli så om M kan vara med så vet inte om jag får ha han med heller efter som det blev så i fredags. Men jag har för berett så jag ska fråga kp iallafall men har inte gjort det än. Men jag ska iallafall fråga idag innan hon slutar om M kan få vara med. Men fattar om hon inte skulle vilja det också ifall hon kanske inte litar på mig att ha han med då.

Hoppas att han får vara med och att det går bra! Om det inte funkar att han är med just då kanske du kan ha någon fin bild på honom uppe på telefonen, som den du visade från idag, om du kan ha den med dig? Så är han med lite grann även om det känns bäst om han är med på riktigt.
 
Ja alltså, det var inte meningen att säga emot dig, förstår att det är skitsvårt och nervöst. :heart

Har du kommit på något du kan göra i kväll? Jag tycker det är kul att du är interesserad av ansiktsmasker och sådant. Har du färgat ditt hår någon gång? Jag har aldrig gjort det för jag har inte vågat i fall det blir fult, men vill gärna testa, och nu har jag köpt en hårfärg som står i badrummet och väntar på att jag ska bli tillräckligt modig... :angel::laugh:
Nej jag har aldrig färgat håret nångång. Vilken färg har du köpt och vad har du för färg nu?
 
Nej jag har aldrig färgat håret nångång. Vilken färg har du köpt och vad har du för färg nu?

Jag har väl typ mörkbrunt hår, så det är nog inte så lätt att färga tror jag... Men har iaf köpt en mera rödlig färg, har alltid tänkt att det vore kul att testa hur jag skulle se ut med rött hår. Men den jag köpt är inte liksom jätteröd, men mera rödbrun, om du förstår. Så det blir som en försiktig början, och om det går bra så kanske jag vågar ännu rödare nästa gång. :)

Minns jag rätt att du gillade nagellack och sådant med? Liksom skarpa farger då, eller mera neutrala? Jag kör endast med ljusrosa eller nästintill osynlig nagellack, så är lite "feg" där med. :angel:
 
Jag har väl typ mörkbrunt hår, så det är nog inte så lätt att färga tror jag... Men har iaf köpt en mera rödlig färg, har alltid tänkt att det vore kul att testa hur jag skulle se ut med rött hår. Men den jag köpt är inte liksom jätteröd, men mera rödbrun, om du förstår. Så det blir som en försiktig början, och om det går bra så kanske jag vågar ännu rödare nästa gång. :)

Minns jag rätt att du gillade nagellack och sådant med? Liksom skarpa farger då, eller mera neutrala? Jag kör endast med ljusrosa eller nästintill osynlig nagellack, så är lite "feg" där med. :angel:
Okej hoppas det blir bra då!
Och ja jag gillar nagel lack och sånt också när jag orkar hålla på med det liksom. Men ändrar lite helatiden vad jag tycker om så ibland är det kanske ljus rosa och sånt och ibland kanske nån jätte stark färg liksom.
 
Oj nagellack! Jag måste berätta om hur sur och arg jag blev som tonåring när min farfars syster var på besök hos oss. Det var en väldigt bestämd tant som hade åsikter om ALLT.

Det här var på 90-talet. Då var det väldigt populärt med neonfärger och sånt, speciellt i smink och hårslingor.
Jag hade köpt ett blått nagellack för mina ihopsparade slantar. Ingen annan vuxen sa (förstås) något, men farfars syster sa med HÖG röst:
- blått nagellack?! Ska det vara något det? Det där tycker jag att du ska tvätta bort direkt.

Jag blev SÅ ARG så jag skulle ha kunnat springa iväg.
 
Åh naglack! Jag har alltid tyckt det är kul med målade naglar, gärna starka färger (just nu turkost). Eller varför inte en nagel i varje färg när jag inte kan bestämma mig för vilken 😁
Men som hästmänniska är det ju svårt. Det blir fult på en dag. Tills jag upptäckte att man kan göra gelnaglar hemma! Mitt liv är förändrat! Har numer alltid naglarna målade och de håller i typ två veckor (en extra fördel är att skiten under inte syns). Halleluja!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 954
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 570
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 266
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 555
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp