Bukefalos 28 år!

Sista chansen

Idag har varit en jätte konstig dag. Eller kan börja att i fredags så var det en jätte jobbig dag och jag gjorde en skit dum sak som är en röd varning som är det högsta łiksom som man kan få att man inte får vara kvar. Men vill inte skriva om det men det var jätte dumt iallafall. Men var olika så vissa tyckte att jag skulle få inte vara kvar och vissa tyckte att jag skulle få vara kvar. Så tillexempel pratade jag med kp och en av dom som var med när det hände och båda dom tyckte att jag skulle få en till chans och det fanns liksom andledningar att det blev så. Men soc och före ståndaren som är typ den som bestämmer eller hur man ska säga var väl mera o säkra för det var en allvarlig sak.
Men iallafall skulle vara typ möte om det idag så hela helgen så var det skit jobbigt och visste inte hur det skulle bli ifall jag skulle få vara kvar eller visste ingenting.
Och idag skulle dom bestämma om det men då var det inte förrän på eftermiddagen och då var det liksom att kp jobbade inte idag och inte den andra som jag väl litar lite på också men hon jobbade inte heller. Och mådde SKIT igår och inatt och hade skit mycket neggativa tankar och sånt och att om jag inte skulle få vara kvar så visste jag exakt vad jag skulle göra så jag skulle dö idag. Så hade bara massa såna tankar i huvudet och andra dåliga saker.
Så iallafall imorse så fick jag veta att jag skulle vara med pappa idag. Så fattade ingenting men då skulle han komma så hade jag typ permison eller hur man ska säga idag. Så det blev jätte konstigt liksom och att jag inte var beredd alls på det och kändes jätte konstigt bara. Men ja han kom iallafall på förmiddagen så var det några timmar så åkte typ runt mest och var till några affärer och lite sånt men gjorde inte såmycket. Men bara kändes jätte konstigt och som o verkligt för i min hjärna så var det ju helt andra tankar liksom.
Men ja sen så var det mötet då och då när dom ville prata med mig så var pappa med också. Och hade redan förklarat allt för han så han visste ju redan allt så var väl lite skönt iallafall att han var som typ ett stöd liksom. Men iallafall så tänker inte skriva så mycket om det för somsagt så vill jag inte tänka på det som hände i fredags.
Men dom kom fram till iallafall att jag får vara kvar. Och typ att den saken är INTE som jag är för det som är att dom har inte kompe tens för såna saker liksom. Men att jag behöver inte den sortens behandling liksom utan det blev av vissa andledningar och ja såklart så var det allvarligt liksom men det ska ändå räknas som en en gångs sak. Och att känslo reglering kommer nog räcka för det blev för jag inte kunde typ ha kontroll på jätte stark ångest och panik så själva den jätte dåliga saken som jag gjorde är inte själva problemet.
Men såklart så kan jag inte göra nåt sånt igen för då kan jag inte vara kvar. Men alltså kommer göra exakt ALLT jag kan så det inte ska hända igen.
Och förlåt att det här är säkert jätte långt och kanske svårt att hänga med i liksom men är jätte trött nu så orkar inte skriva så bra. Och en sak till om en sak som det blev lite skrivet om igår att ingen behöver liksom vara rädd för att skriva nåt dåligt eller så. Eller såklart ifall nån skulle vara taskig med flit så vore det väl inte så bra men annars så för mig så är det mycket jobbigare när det bara känns som jag är helt ensam och gör allt fel så ingen orkar med mig. Så som JAG känner så är det hellre att dom som vill skriva nånting kan göra det. Men ingen behöver ha nån lösning liksom eller ge massa tips för det är inte därför jag skriver här.
 

Jag kan inte komma över att det här är riktiga fiskar! De är som små pokemons. :love: Varje gång jag ser en filmsnutt med en sådan här fisk i måste jag fundera på om någon luras. :D

Så underbart att du fick ha M med dig idag, även om det blev jobbigt sen. Vi tänker på dig! :heart
 
Det här med selfies är inte Melody och min största talang. Men hon sitter gärna i knäet :)
 

Bifogade filer

  • AAE472AD-B53B-4152-8511-A89B8700B454.jpeg
    AAE472AD-B53B-4152-8511-A89B8700B454.jpeg
    235,1 KB · Visningar: 180
Det här är en av mina förra hundar, Mygga. Vi gick vilse när vi var ute med båten och fick jobba oss igenom träsk, ängar fulla med minikardborrar etc. Mygga hade sådana kardborrar i hela öronen, kroppen,, på benen, svansen etc. Jag tror jag satt i 4 timmar för att få bort dem.
Mygga var en så snäll hund som M verkar vara. En gång blev jag så sjuk och hade så ont och var så yr att jag inte kom upp från badrumsgolvet. Mygga låg där med mig hela natten på kalla golvet. :heart
MigganDekorerad.png
 
Det här är Fluga, som jag hade samtidigt som Mygga. Hon hade för lång tunga. Så den stack ofta ut. Och med boll i munnen fick tungan vara åt sidan. Fluga var även hon väldigt snäll. Hon var också väldigt smart och hade massvis av energi. Hon var ofta med på ridturer och när hästarna släpade sig hem kom hon hem superpigg och letade upp en boll för att leka mer.
juni 021.jpg
 
Jag försökte få ut lite av alla dåliga tankar och allt sånt men blev bara skit dåligt helatiden. Så började om flera gånger men blev ändå aldrig bra men dethär är den enda som jag iallafall gjorde klart men detmesta gick ändå inte att få ut så vet inte varför jag ändå försökte då. Och vet ännu mindre varför jag vill visa här ens men skitsamma.
 

Bifogade filer

  • IMG_20220126_200125572~2.jpg
    IMG_20220126_200125572~2.jpg
    236,5 KB · Visningar: 174
Jag försökte få ut lite av alla dåliga tankar och allt sånt men blev bara skit dåligt helatiden. Så började om flera gånger men blev ändå aldrig bra men dethär är den enda som jag iallafall gjorde klart men detmesta gick ändå inte att få ut så vet inte varför jag ändå försökte då. Och vet ännu mindre varför jag vill visa här ens men skitsamma.

Usch, det måste vara fruktansvärt att ha sådana tanker i huvudet hela tiden. Det är säkert inte så mycket hjälp i att jag säger det, men ingenting av vad monstren säger är sant. :heart

Tack ändå för att du vill dela med oss. Hoppast det lugnar sig så du kan få sova i natt, du måste vara jättetrött efter allt som varit på sistonde och så litet du sovit. :heart
 
Jag försökte få ut lite av alla dåliga tankar och allt sånt men blev bara skit dåligt helatiden. Så började om flera gånger men blev ändå aldrig bra men dethär är den enda som jag iallafall gjorde klart men detmesta gick ändå inte att få ut så vet inte varför jag ändå försökte då. Och vet ännu mindre varför jag vill visa här ens men skitsamma.
Åh, jag förstår verkligen att det måste vara oerhört tungt just nu. 😔♥️

Finns det något vi kan göra?
När kommer KP och M nästa gång?
 
Dethär blir säkert skit dåligt skrivet bara så ni vet för vill bara skriva av mig.
Men iallafall så somsagt är det en skit dålig dag idag.
För både så är det jätte mycket såna tankar som på bilden som jag visade igår. Så massa olika såna neggativa jobbiga tankar och ångest och sånt. Och så gjorde jag dumma saker igår kväll så har jag ångest för det också och känner mig jätte dum och skämmig för det.
Och saknar O och våra hundar jätte mycket och känns typ som jag sviker dom för jag är såmycket med M och tänker på vad jag skulle vilja ha för helt egen hund och sånt. Som att jag inte tycker om dom längre då men det gör jag jätte mycket och saknar dom skit mycket! Men bara att om jag skulle ha en EGEN hund som skulle vara typ som psykisk hälsa hund så skulle det vara bäst med en lite större och så. Men tycker ju inte om våra hundar mindre för det men känns ändå som det verkar så.
Och så bara känns det som nästan alltid att jag inte klarar nånting och såfort jag vill nånting så är det alltid massa neggativt om det som att ALLT jag vill eller tänker är fel och dåligt.
 
Det är klart att du inte tycker om dina djur mindre bara för att du vill ha en psykisk hälsa hund. :heart Det märks ju enormt tydligt nu hur mycket det betyder för dig att ha en sådan stödhund som M, och om du kan få det så är det större chans att du kan bli så frisk att du även kan ta hand om O och era andra hundar, så det är en vinn-vinn för både dig och djuren tror jag. :heart

Är M den enda som verkligen hjälper mot ångesten? Eller finns det andra saker som hjälper litegrann när han inte kan vara där?
 
Det är klart att du inte tycker om dina djur mindre bara för att du vill ha en psykisk hälsa hund. :heart Det märks ju enormt tydligt nu hur mycket det betyder för dig att ha en sådan stödhund som M, och om du kan få det så är det större chans att du kan bli så frisk att du även kan ta hand om O och era andra hundar, så det är en vinn-vinn för både dig och djuren tror jag. :heart

Är M den enda som verkligen hjälper mot ångesten? Eller finns det andra saker som hjälper litegrann när han inte kan vara där?
Det är bara ibland med M som det känns liksom HELT lugnt och avslappnat eller hur man ska säga. Men liksom att det känns som jag kan slappna av och inte har massa andra tankar och så utan att det bara känns lugnt och tryggt. Och så är det aldrig annars.
Men annars när inte M är här eller ifall jag inte kan vara med han justdå så kan inget annat hjälpa SÅ bra utan då är det mera att ha fokus på nåt annat så jag inte tänker lika mycket på massa jobbiga tankar och så. Och då är det tillexempel lösa korsord eller göra pussel eller färg lägga och såna saker men det är inte alltid samma sak som hjälper liksom utan ibland blir jag bara frusterad. Och ibland kan jag ändå inte ha fokus på det utan det är ändå massa jobbigt i huvudet då också.
Och samma med medicin så det är mest att jag blir trött så kanske inte ångesten är lika stark iallafall men det är inte att det känns LUGNT liksom.
 
Och också så kanske ganska själv klart men att det känns inte sådär skit jobbigt ensamt med M. För han är ju inte att han kan säga en sak fast han menar nåt annat eller tänker att jag är konstig och jobbig och äcklig och allt sånt utan han bara är med en liksom. Så kan lita på han mycket mycket mera än alla människor för det kan ändå kännas ensamt även fast det är människor runt.
 
Tråkigt att det är en sådan dag. :heart Jag tycker ändå att det är väldigt positivt ATT du vill något nästan oavsett vad, bara något som får dig att se några möjligheter framåt och fundera över alternativ kring till exempel en egen hund känns för mig som en väldigt värdefull sak.

Dvs även om någon annan får dig att känna att saker som du vill är fel eller att det inte går, så finns det andra som inte tycker så. Hoppas M får det att bli lite bättre. Kärleken till djuren räcker till både O och era hundar också, men det är ju inget konstigt i att M är närmast dig just nu.
 
Och också så kanske ganska själv klart men att det känns inte sådär skit jobbigt ensamt med M. För han är ju inte att han kan säga en sak fast han menar nåt annat eller tänker att jag är konstig och jobbig och äcklig och allt sånt utan han bara är med en liksom. Så kan lita på han mycket mycket mera än alla människor för det kan ändå kännas ensamt även fast det är människor runt.
Det där känner jag igen så mycket, det är bara med mina djur jag kan släppa alla fasader och helt enkelt bara vara. Gråta eller skratta, vara tyst och tråkig eller tokig och lekfull, ha ångest eller vardagspyssla, det spelar ingen roll för dem. :heart
 
Dina egna djur kommer att älska dig precis lika mycket när du kommer hem igen, de känner inte svartsjuka eller svek på sådant vis. Om de kunde resonera på mänskligt vis är jag övertygad om att de skulle vara tacksamma för att M ser efter deras person när hon har det jobbigt.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 849
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 619
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 695
Senast: Flixon
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 711
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp