Sista rasvalstråden för mig!

Sv: Sista rasvalstråden för mig!

Äh, många & många.. 2 st.
Jag måste ju ha personer jag kan ventilera alla mina spekulationer med.
Calazirya tex är världsbäst på att få mig att se saken ur en mkt bra synvinkel.;)

Och hon har haft en schnauzer. Då är det en svart schnauzer...helt fel färg enligt mig :angel:

Cane corso mycket fin.Används inom italienska polisen bra mt.:D

En sanning med modifikation. Inte alltförmånga används inom polisen i italien. Dessutom finns det få corsos som duger åt sånt i Sverige..
Det är ju ingen hund med will to please. Möjligtvis mer än andra mastiffraser..men dom har å andra sidan ingen alls..:rofl:

Det var bara ett förslag! holländre eller malle funkar iallfall utmärkt.:bow:

*KL*
Jasså... svart?? Då blir det i alla fall ingen jaktgolden då;)
Då gissar jag på kelpie... möjligen jaktlabbe.

Jag tycker faktiskt att du får skicka ett PM till mig med svaret. Jag menar, jag har ju faktiskt hjälpt dig när du scannat och hoppat mellan raser :angel:

Jag tycker faktiskt att du får skicka ett PM till mig med svaret. Jag menar, jag har ju faktiskt hjälpt dig när du scannat och hoppat mellan raser :angel:

Ja du har ju faktiskt varit rätt involverad vare sig du velat eller inte. Jag å¨terkommer.;)

Jag tänkte också jaktgolden.... Men sen läste jag att den lilla ska vara svart så då sket det sig!

Kanske en labbe? Jaktlabbe då menar jag. Eller kanske en Rottis? Fast den är ju brun också....men mest svart!

Kelpie är en mångsidig hund...tycker att den har alla de egenskaper som du söker....:)..mycket hund i lagom storlek:smirk:

När kommer den lilla vappisen då, har du sett ut någon redan? *går åt av nyfikenhet*

Mja.. Jag har kommit så långt att jag hittat 3 uppfödare jag gillar. 2 av dom har lite spännande på gång 2008. Jag har haft kontakt med en av dom och vi ska prata vidare om deras planerade kullar inför nästa år.
Jag har fattat tycker för en planerad kull som verkligen kan bli spännande! Vi får se..
Och framförallt hoppas på att det ens blir en svart tik åt mig i så fall..

(Ledtråd 2 :o)

Finns rasen i andra färger än svart? Är den helsvart den du ska ha?

Grana Nyfiken ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag håller på att bli tokig av beslutsångest och min nuvarande hunds pension kommer allt närmre. Jag vet verkligen inte vad jag... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 898
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras inom kort kommer min eng. springer spaniel få vandra vidare, så jag och min sambo har bestämt oss för att skaffa en till hund när han är...
Svar
11
· Visningar
1 522
Senast: wtf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka