Bukefalos 28 år!

Sista ridningen för året - tji fick jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade tänkt rida A i ridhuset idag men när jag väl kom dit fick jag inse att det var bara att ändra planerna. Snön hade nämligen rasat ner från taket och lagt en rejäl driva utanför porten så den inte gick att rubba en millimeter. Dessutom var snön armerad med hängrännorna som dragits med ner av raset. Det var lite snopet.

Istället fick det bli skritt på vägarna som är skithala och hårda just nu efter allt regnande och töväder. På några ställen var det moddigt och mjukare underlag så där travade vi lite. A kändes inte på humör. Han brukar vara rätt pigg men saknade gnistan idag.

Så det blev inte en så fantastisk ridtur sista dagen på året men det kommer ju fler dagar nästa år :idea:

Efter ridning och lunch tog jag mig en extra promenad för att röra lite på "dödköttet" för det kändes som om jag inte rört på mig tillräckligt för dagen.

Nu är det i alla fall dags för en skön nyårsafton.

Ha ett gott slut och ett gott nytt år!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
936
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 153
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
833
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Näe men det här med tiden alltså.... Jag skulle ju finna tid till att skriva av mig tankar och upplevelser här i bloggen, lovade jag ju...
Svar
0
· Visningar
222
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp