Sitsen över hindret

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Emelie3
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 697
E

Emelie3

Har ett litet problem, när hästen hoppar av så hamnar jag i bakvikt/bakåttyngd. Skulle behöva lite tips och råd med detta, någon som har lust att hjälpa mig? Klart att man kan hålla i manen, men inte i all evighet kanske .. :/

Sv: Sitsen över hindret

det låter som att du har lite för dåligt stöd mot hästen.. om det känns bra mot hinder men att du ramlar bakåt när hästen hoppar av så behöver du mer knäslut, och tänk på att skjuta dig själv lite framåt precis när hästen hoppar av bara för att ta extra stöd i stigbyglarna..

sedan kan man även behöva korta tyglarna.. det löser massor då man verkligen tar fram kroppen när hästen behöver eftergiften och då hamnar man i rätt läge och ramlar inte bakåt

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
558
Senast: Ramona
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 354
Senast: Enya
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka