Sitsstorlek bomvidd, Prestige, Bild.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MontéBruden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 7 355
M

MontéBruden

Hejsan.

Jag undrar om någon kan hjälpa mig med min prestige?
På under sadelkåpan står det en massa siffror jag undrar om någon kan säga om det är sitsstorleken och bomvidden?
30342220.jpg

Det borde det vara tycker jag. För 17 är vad jag har i sitsen. Och sen står det 35. När jag köpte sadeln fick jag information om att det var en 34. Men eftersom att det står 35 på sadelkåpan efter 17. Så undrar jag om det är en 35?

Tack på förhand.

Sv: Sitsstorlek bomvidd, Prestige, Bild.

De som värmer om sadlarna brukar alltid stansa in den nya bomvidden som den är omvärmd till under "orginalbomvidden".

Antagligen så sa säljaren fel när h*n sa att det var en 34, eller så är den omvärmd men inte instansat vilket jag tycker låter konstigt. Eller så är det fel bomvidd från fabrik (så den kanske är mer än 34 än en 35 på riktigt), när jag var och värmde om min Prestige sadel i somras så stod det att det var en 34 men när hon mätte den var det bara en 33,5 från fabrik, vilket tydligen inte var något konstigt att den inte var exakt en 34.

Hejsan.
Okey, tack så mycket :) För om den nu är 35 så ligger alltså 35 bra på min pålle. Jag undrar för att jag ska köpa en prestige hippos dressage. Och undrar därför vad det nu egentligen var för bomvidd på min hopp. Tror ni att jag ska ta 35 på dressyren då? Vore ju konstigt om dom värmt om den och inte skrivit dit nya måttet.

Det är en 17" bom 35. de andra bakom är sadelns nr, de ska du skriva upp ifa sadeln skulle bli stulen.

När man värmer om bommen så trycker de dit den nya bomviddens nr under den andra. så din sadel är inte omvärmd.

Hejsan.
Okey, tack så mycket :) För om den nu är 35 så ligger alltså 35 bra på min pålle. Jag undrar för att jag ska köpa en prestige hippos dressage. Och undrar därför vad det nu egentligen var för bomvidd på min hopp. Tror ni att jag ska ta 35 på dressyren då? Vore ju konstigt om dom värmt om den och inte skrivit dit nya måttet.

Det är inte säkert att en 35 passar i Hippos bara för att du har en 35 i hopp,
Beroende på olika modeller så är inte 35 lika vid i tex en golden star som i en annan av prestige modellerna fick jag lära mig i somras. Jag har 35 i min Prestige hoppsadel men 36 i min Hippos dressage som är till samma häst. Men mäter man grader och cm så är dem lika, men det är olika måtttabeller inom samma märke, jättedumt jag vet

Min Hippos är fö till salu om du är intresserad.

Det är en Prestige Golden Star jag har till honom. Och den ligger bra. Så då tror du att jag behöver en hela 36 på min blivande hippos?
Jag är intresserad av allt, har du annons ute? :)

Eller menar du att en Golden Star 35 är mer som en 34. Eftersom du skrev att den inte är lika vid. Och att han kan ha en 34 hippos? Haha, ursäkta :D Jag blev nog lite trög där.

Sharpman trycker ej in den nya vidden, ej heller Skara.

Okey. Så det finns en möjlighet att min kan vara omvärmd där.
Enklast är nog att försöka få tag i ägaren innan mig och fråga. :)
34 eller 35. :D

Det är en Prestige Golden Star jag har till honom. Och den ligger bra. Så då tror du att jag behöver en hela 36 på min blivande hippos?
Jag är intresserad av allt, har du annons ute? :)

Det kan vara så att du behöver en storlek större i Hipposen, så var det iaf för mig.

Nej jag har ingen annons ute ännu, är lite lat så har inte orkat lägga ut ngn, men om du PMar din mailadress så kan jag skicka lite bilder på den om du vill...

Jag har fått svar från hon som hade sadeln innan mig och det är en 35. Hon hade sagt fel.
Men nu är tydligen mitt stora problem vad jag ska ha på min blivande hippos då. :S

Jag tror du behöver en 36a då...Så var det iaf för mig..

Senast ändrad:

Jag har en prestige Golden Star som jag skall sälja, dock så kan jag inte lista ut vad bomvidden är...

I sadeln står följande (under ena kåpan)

17 36 249 062
L 34

Det står precis som ovan, två rader. Sitsen är 17". Jag undrar vad bomvidden är (34 eller 36) och sedan vad "L" betyder...?

Vore jättesnällt om någon kunde svara på mina frågor. Tack på förhand!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 648
Senast: Lavinia
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 109
Senast: MJLee
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 757
Senast: Oknytt
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
12 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka