Bukefalos 28 år!

Sitsstorlek på Chezz (ni som har Ecuyer kan hjälpa till)

svea

Trådstartare
Har kollat i gamla trådar men vill veta mer. Ni som har Chezz, vad tycker ni om storlekarna? Jag varierar mellan 38 och 42 i byxstorlek. Har fått intrycket att många upplever 17,5" som väldigt stor i sätet - men att man kanske måste ha 38 eller mindre för att få plats i en 16"? Enligt tillverkaren är sätet 29,5 cm i 16" och 33 cm i 17,5". Är det någon som vet hur lång sitsen är på en Ecuyer sitsstorlek 2? Har haft en sån, så det skulle vara lättare att bilda sig en uppfattning om jag fick det måttet.

Jag skulle också gärna vilja se bilder på hästar sadlade med Chezz Iberico, om ni dessutom skriver vilken sitsstorlek det är så kommer jag att svimma av tacksamhet! :up:
 
Sv: Sitsstorlek på Chezz (ni som har Ecuyer kan hjälpa till)

Jag har beställt en Chezz Iberico II som jag hoppas få i veckan, kan återkomma med bilder då. :-)
 
Sv: Sitsstorlek på Chezz (ni som har Ecuyer kan hjälpa till)

Storlek 17.5" och jag har storlek 38 i byxor och den är i största laget.
Här ligger den på en PRE men jag har haft den pa Frieser, Fullblod och Saddlebred med.

Har du suttit i en Iberico?
De är kanska hårda i sätet jämfört med BB sadlarna jag ridit i tidigare.

10538392-342-640x480.jpg
 
Sv: Sitsstorlek på Chezz (ni som har Ecuyer kan hjälpa till)

Tack snälla Viva! Den ser ganska stor ut, den där sadeln. Jag kanske får köpa en 16" och se till att inte gräva så mycket i chipspåsen... :D
 

Liknande trådar

Utrustning Är fundersam över sitsstorlek på akademiska sadlar. Hur är de olika märkena i storlek för byxbak etc? Är i nuläget mest intresserad...
Svar
9
· Visningar
3 189
Senast: Liten
·
Utrustning Har länge suttit och funderat på och köpa en chezz Iberico till min fjordkorsning, och har väldigt många frågor som jag hoppas ni med...
2
Svar
29
· Visningar
8 573
Senast: hag391
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 501
Senast: videnlis
·
Utrustning Skrev redan ett inlägg i "sadeltråden", men den verkar ganska död :cool: så gör en ny tråd i hopp om svar... Det jag undrar är om ni...
Svar
1
· Visningar
1 117
Senast: deer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 29
  • Allergifoder

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp