Sitsstorlek på Torsion

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 716
B

**BORTTAGEN**

Har läst att sitsstorlekarna på Torsion-sadlarna går att jämföra med storlekarna på westernsadlar, men läste någonstans på detta forum att sitsarna var ganska små, så nu är jag lite förvirrad! :confused: Jag sitter utmärkt i en 15 tums westernsadel sitter jag då bra i en 15 tums Torsion??
Sitsstorlekarna mäts ju på samma sätt (rakt mellan framvalv och bakvalv) på både westernsadlar och Torsion.

jag har fattat de på deras hemsida som att storlekarna är som vanliga sadlar.

de står att en 16" är = ca 40,5 cm på deras sadlar. från framvalvet till bakvalvet. sen vet inte jag hur många cm det är på en "vanlig" sadel. :confused:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Jag behöver hjälp. Mitt liv är ett ständigt pussel. Det är säkert fler som har det så men alla är vi olika och jag känner att det är på... 2
Svar
31
· Visningar
3 465
Senast: BusBarro
·
Utrustning Det skiljer ju ganska markant i hur stora olika sadlar är i sitsen i "samma" storlek, än lustigare blir det när man sitter och läser...
Svar
4
· Visningar
1 705
Senast: Tora
·
Islandshäst Jag är helt i blåsten nu med alla sadlar. Jag vet att det finns miljoner sadeltrådar här, men jag skulle verkligen behöva proffshjälp... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
14 930
Senast: videnlis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Besiktning nödvändig?