Sitsstorlek på Torsion

B

**BORTTAGEN**

Har läst att sitsstorlekarna på Torsion-sadlarna går att jämföra med storlekarna på westernsadlar, men läste någonstans på detta forum att sitsarna var ganska små, så nu är jag lite förvirrad! :confused: Jag sitter utmärkt i en 15 tums westernsadel sitter jag då bra i en 15 tums Torsion??
Sitsstorlekarna mäts ju på samma sätt (rakt mellan framvalv och bakvalv) på både westernsadlar och Torsion.
 
jag har fattat de på deras hemsida som att storlekarna är som vanliga sadlar.

de står att en 16" är = ca 40,5 cm på deras sadlar. från framvalvet till bakvalvet. sen vet inte jag hur många cm det är på en "vanlig" sadel. :confused:
 

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 741
Senast: lillamy73
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 885
Senast: MiaMia
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 845
Senast: LelleLilla
·
Kropp & Själ Jag behöver hjälp. Mitt liv är ett ständigt pussel. Det är säkert fler som har det så men alla är vi olika och jag känner att det är på...
2
Svar
31
· Visningar
3 046
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp