Sjalbärande, jobb och bajs!

Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Vem har skrivit att det var gulligt med bajs överallt?

Jag tycker verkligen inte att det är gulligt med bajs. Inte på nåt sätt.
Skulle nog må väldigt illa om jag hittade mina barn eller någon annan insmetad i bajs.

Men jag skulle säkert kunna berätta om det efteråt och skratta åt det.
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

nej jag ville mest ha svar från de som just verkar tycka att det är gulligt/gosigt på något sätt.. jag förstår nu att du inte tyckte det i alla fall :)

Det gulliga (i mina ögon) är att bebisen, mitt i allt det äckliga, var superglad. Att rengöra en bajsig bebis är aldrig kul, men det går definitivt lättare om åtminstone någon är glad och omedveten om det äckliga i hela situationen (dvs bebisen).
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Är det på något sätt äckligare än sitt egna bajs ?

Kanske om hunden vore någon annans annars skulle det nog kvitta för mig...

Klart det är äckligare att ens barn får i sig någon annans avföring! I den egna avföringen finns ju bara de egna bakterierna. Jag vågar knappt tänka på vad som finns i mina hundars bajs...

Men jag blir väldigt nyfiken på dig! Du skriver att detta är det äckligaste du läst. Att barn någon gång kladdar med sitt eget bajs är inget ovanligt. Blir du så förvånad av detta?
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Nej inte förvånad för jag vet och förstår att barn är nyfikna.

Men att hitta sin lekhage nedkletad med bajs och barnet från topp till tå, mun tex är det äckligaste jag hört i bajsväg, jag kan bara föreställa mig stanken liksom..

Jag har inga problem med bajs i blöja, kiss rapar eller spyor men bajs i näsa o mun ser jag som jätteäckligt o var förvånad över att alla verkade sitta o småle o tycka det var vääärldens gulligaste.

Rolibt by the way att någon är nyfiken på mig, händer nästan aldrig :) :)
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Hehe, jag lovar att stanken inte var på låååånga vägar lika intensiv som synen av bajs som trycks ut genom nätet på hagen, eller klutten under hans näsa, eller det som han hade i handen som han ville stoppa in i munnen...... DET var äckligt vill jag lova, stanken var inget i jämförelse.....
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Hur mycket nytta har man av en ringsjal? Är lite sugen på att sy en själv. Är det enkelt att bara hiva upp dem i den?
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Jag har haft, och har, väldigt mycket nytta av min. Den är jätteenkel att använda, och särskilt här hemma har den blivit sliten på:) Oftast sitter min lilla på höften med den, men ibland sover han i den och då ligger han vagga i den. Nu är han ganska stor, så det är inget jag bär i länge, men att tex söva honom när han är jättetrött går bra. Jag ska se om jag kan få sambon att tömma kameran på sina bilder idag så jag kan få tillbaka den, då kan jag ta lite bilder på båda sätten jag använder den!
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

I en dylik situation finns bara två saker att göra (efter man sanerat bebis, lekhage och tillbehör ;)): skratta eller gråta. Och, som grabbarna i Monthy Python så klokt råder: Always look on the bright side of life! Lillen hade ju kul! :D

Min yngsta bajsade i badkaret när hon var drygt två och var helt fascinerad av klumparna som guppade omkring: "Look mommy, the poop is swimming!!! :rofl:
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

*kl*

För en vecka sedan var jag och en kompis i badhuset. Våra barn plaskade omkring i lilla bebispoolen. Sp tog en mamma bort sitt lilla barn, och sa "oupps, här får vi byta blöja".

Hon kommer tillbaka efter en kvart, tillsammans med personal och en stor håv. Då hade det flytit omkring bajs i poolen, som de skulle fånga, en kvart efter att det inträffat. Kunde hon då inte talat om det för oss med barn kvar i poolen. Inte fanns det något bajs att hitta, det var ju söndermosat av våra barn *urk*
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

*kl*

Det jag är inte fattar är....har inte barn något luktsinne? Det luktar ju äckligt, hur vill dom då stoppa det i munnen?

Jag fasar för min tid lär ju komma. Vi har precis börjat med smakportioner och bajset luktar nu mera bokstavligen SKITäckligt och det lär ju inte bli roligare!
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

mmm känns som om min fettklump här hemma sliter alldeles för mycket på mina handleder, och ibland har man ju inte tid att knyta på sej sjalen. kan man sy en själv tro? ska nog browsa sjalbarn ikväll :)
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Ringsjal ska vara enkel att sy har jag förstått, har inte kunnat prova då min jädrans maskin gick hädan för ett tag sedan. Men igår inköptes en ny, med overlocksöm till, så nu ska här provas! Jag har inte så många bilder på min, och kameran är full med fotbollsbilder..... Men jag har några sittbilder iallafall, jag har ju honom i vagga i den ibland med, men de bilderna kommer senare!


18895037.jpg

18895036.jpg
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Ringsjal ska vara enkel att sy har jag förstått, har inte kunnat prova då min jädrans maskin gick hädan för ett tag sedan. Men igår inköptes en ny, med overlocksöm till, så nu ska här provas!

Tack för bilderna, kanonsjysst!
Coolt med ny symaskin, det ska jag också köpa en vacker dag! Nu snyltar jag på mammas som tyvärr finns lite långt bort, men det är ju kul att ha nåt att göra när jag kommer till Sverige.


Han har sån skön stil din von Dregel :D
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Nu finns det bild på när han ligger vagga i gulingen med, men jag ser ganska muppig ut... ha överseende med det: och med hängmagen......

På väg i...
19595205.jpg


Ligegr vagga
19595206.jpg
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Ååh vilka gosiga fötter som sticker ut! Sover han gott så? Praktiskt att bära? Kan man ha den typ när man ska in och handla en liter mjölk i affären? Snygg färg på sjalen också!
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Jag har haft den så här när vi varit ute på stan, och det går fast han börjar bli så tung nu att jag hellre väljer meitai eller selen när vi ska ut, för det blir tungt över axeln om jag går för länge (lillen väger över 11 kilo nu skulle jag gissa på). Hemma kan jag söva honom i den och sedan slå mig ner vid datorn eller tvn om jag vill det och slappa tills han vaknar. Han sover bra och jag tror den är rätt bekväm för honom med.

Det är väldans praktiskt att bara stoppa ner honom i den, bara lägga sjalen som en liten slinga eller hur jag ska uttrycka mig, och så ner med pojk i den, dra upp över huvudet, dra åt över min axel och så skaka till lite så ligger han så bra!

ja just det, färgen ja, den är verkligen underbar!

hehe, såg just att man på andra bilden ser att han är naken i den, man ser konturerna av den lilla rara baken genom sjalen!
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Haha nakenfis! :D

Men måste man justera den hela tiden? Går det inte att ha samma inställning alltid? Tack för att du svarar... :)
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Nej, man behöver inte justera mycket alls, du ser ringarna ( på min högra axel) som man justerar med på en av sittbilderna, och det är det enda man drar i. Man måste inte göra det heller, man kan låta den vara i rätt läge hela tiden, men jag gör så för enkelhetens skull att jag lossar en aning på dem när han ska ur, särskilt om han sover, och när han sedan ska i så sätter jag honom som jag vill ha honom, tar ett lätt tag i "svansen" och bara efterdrar lite lätt.


jag vsvarar förresten väldigt gärna då jag numera är helt såld på det här med sjal, jag fattar inte varför jag inte hittat dem tidigare!
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Hehe ja jag vet det är superbra. Både mysigt och bekvämt och så älskar ungarna det! Jag blev frälst innan Sam föddes och kunde inte vänta på att få prova den på riktigt. Har en hemmasydd Mei Tai här hemma också, men långsjalen har hittills varit den mest använda.

Det har hittills ALLTID funkat att lugna och söva Sam oavsett hur gnällig och grinig han är. Max fem minuters rask promenad så sover han som en stock! Och så mycket händigare än barnvagnen om man ska in i affärer och så. Enda nackdelen är att det är svårt att prova kläder :D
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Ja, just klädhytterna blir ju inte så välbesökta då, men annars är ju sjalen överlägsen! Jag åkte buss häromdagen, det var proppfullt, men med lillen i Manducan så gick det fint att få plats, och han sitter skyddad från handväskor, skateboards och nysande farbröder:devil:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp