självsprickor?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Kat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 937
K

Kat

Kan katter få självsprickor?

Mina gullungar får jättetorra trampdynor. Antar att det är rätt vanligt. Men kan de få självsprickor, precis som oss?

Sv: självsprickor?

Mina kissar har också torra tassar, speciellt på vintern, men har inte sett de fått några självsprickor för den skull. Jag tror att det går bra om de inte går där man saltat bort snö och is. Vägsalt torkar ju ut...

Det borde dom kunna få. Jag smörjer med Ringblommesalva om dom är för torra. Nu är mina innekatter, så det behövs i princip inte, men utekatten jag hade gjorde jag det på ibland.

en katt jag haft var väldigt torr om trampdynorna som flisade sig och sprack. jag använde försvarets hudsalva (finns på apoteket) och det funkade jättebra!

Liknande trådar

Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen... 2
Svar
39
· Visningar
1 179
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 136
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Jag har aldrig tidigare direkt funderat på fågelinfluensan mer än med mina höns men har läst att den nya varianten som hittat i USA som...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka