Sjuk av kopparspiral?

LuckyMemory

Trådstartare
Förra måndagen satte jag in en kopparspiral på MVC då var det 9 veckor sedan min dotter föddes.

I söndag började jag må dåligt. Mådde illa, var yr, ont i huvudet, ont i ryggen och lite feber.
Igår morse när jag vaknade var jag helt genom svett, som om jag sprungit och mådde fortfarande lilla och hade ont i ryggen.

Imorse var jag oxå genomsvett, mår illa och ont i magen och ryggen.

Någon som har någon ide?
 
Sv: Sjuk av kopparspiral?

Känns inte som infuensa, men det kan det ju vara, Det är i varjefall jobbigt att ha en liten att ta hand om när man själv inte mår bra.
Försöker att dricka mycket då jag ammar
 
Sv: Sjuk av kopparspiral?

Risken för livmoderinflammation ökar ngt de första 10 dagarna efter insättande av spiral, jag hade ringt 1177 eller gynakuten och frågat dem.
Livmoderinflammation kan få tråkiga följder...
 
Sv: Sjuk av kopparspiral?

Jag skulle också genast ringa gynakuten. Jag vet mer än en som blivit steril efter användning av kopparspiral (som gett inflammation).
 
Sv: Sjuk av kopparspiral?

Vilka är symtomen för livmoderinflammation? Jag trodde man behövde ha hög feber men det har jag inte.
 
Sv: Sjuk av kopparspiral?

ta och googla på vårdguiden. Men oavsett vad du får för svar tycker jag att detta är något du bör ta på allvar. Ring gärna sjukvårdsupplysningen och fråga!
 
Sv: Sjuk av kopparspiral?

Har pratat med 1177 och de sa att jag skulle avvakta tills imorgon och prata med MVC då jag inte har feber och att jag har ont lite högre upp i magen.
Konstigt på MVC sa de att 9 veckorna räckte.
 
Sv: Sjuk av kopparspiral?

Mycket konstigt att de säger så olika. Efter båda mina sista förlossningar har jag fått vänta 12 veckor.

Krya på dig!
 
Sv: Sjuk av kopparspiral?

Tack så mycket. Hoppas få en tid hos MVC för att kolla att allt är ok. Känns bäst så
 
Sv: Sjuk av kopparspiral?

Nu har jag ringt MVC de ville inte ha med mig o göra, konstigt då det var de som satte in spiralen. De hänvisade till östras gynakut. Letar på nätet och det visar sig att östra inte har någon akut längre men hittar ett telefonnummer för rådgivning. Pratar med dem och det första dem säger är har du pratat med mvc. Sedan säger de att jag hör till Antenatalenheten eftersom det är mindre än 12 veckor sedan min dotter föddes.
Ringer Antenatalenheten och de frågar oxå om jag pratat med MVC sedan säger de att jag tillhör gyn eftersom det är mer än 8 veckor sedan jag födde, suck.
De hjälper mig dock så jag får en tid hos en läkare på spec MVC så dit ska jag i em.
 
Sv: Sjuk av kopparspiral?

Det är sånt där man kan bli tokig på. Hoppas du får hjälp nu, annars åker du och sätter dig på akuten tills nån tar hand om dig!
 
Sv: Sjuk av kopparspiral?

Var inne på spec MVC igår och blev undersökt. De snabb testerna visade inte några tecken på livmoderinflammation:) Får se vad odlingen visar men jag hoppas att den inte visar något. Mår bättre idag var inte så svettig när jag vaknade o mår inte så illa.
 
Sv: Sjuk av kopparspiral?

Men vad bra, jag håller tummarna för att de hittar vad som är problemet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
614
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag vet att detta egentligen är en fråga för 1177 men sitter inte riktigt i en situation där jag kan ringa och tänkte börja med att...
Svar
9
· Visningar
1 090
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Jag vet att jag inte kan få säkra svar här, men kanske någon hint iaf. Fick en smäll mot huvudet i måndags (häst som stegrade och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 031
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 368
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp