W

Wannabe_Me

Vart går gränsen för "tillgång till sjukbox" egentligen? Pållarna kommer stå på lösdrift med möjlighet att dela av utrymmet till två boxar. Utöver detta behöver man ju tillgång till box med uppvärmningsmöjlighet. I den enda tråden jag kunde hitta som behandlade ämnet var det någon som hade fått del av garage godkänt. Har flera utrymmen som på ett litet kick skulle kunna omvandlas till lämplig sjukbox (monterbar box) men som i dagsläget använd som maskinhall. Är det godkänt att vid ev. kontroll montera upp boxen (tar några minuter) och sedan ha den nedmonterad efterssom den förhoppningsvis aldrig kommer att användas, och montera upp igen om olyckan är framme? Någon som vet? (ska ringa imorgon, men är otålig:angel: )
 
Sv: sjukbox?

En sjukbox skall vara uppvärmd, hur många sådana beror faktiskt på antalet hästar. Jag tror att du kan få de bästa svaret om du ringer och frågar, förr var det 1 per 10 häst men jag tror att den siffran har korrigerats ner.

Kravet på en sjukbox är inte så enkla, om ett garage skulle räcka vill jag inte ens svara på eftersom det beror på utförandet. Här har man stängt ett stall som från början var ett garage, den största orsaken var takhöjden men sen en hel del annat också.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 268
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik hej! Jag ska bygga en lösdrift 2-3 hästar i skåne. Men enligt jbv så måste jag har tillgång till boxar vid behov. Hur ska jag göra...
Svar
8
· Visningar
2 333
Senast: pulkaskurk
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 389
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp