Sjukpenning och jour

SmizzSpeedy

Trådstartare
Nån som vet om nattjour räknas som arbetstid hos försäkringskassan? Ska ringa i morgon, men tänkte kolla om nån vet redan idag. Jobbar 50% dagtid nu, men ska jobba 50 eller 75% från nästa månad på mitt ordinarie schema som innebär sovande nattjour vissa skift.
Ska mitt tillfälliga schema bara innefatta tid som ligger mellan kl 7 på morgonen och kl 23 på kvällen?
 
Sv: Sjukpenning och jour

All tid som genererar i en inkomst oavsett tidpunkt på dygnet, så ja även nattjour räknas även om du sover. ;)

Jag blev halvtidssjukskriven, vid den tidpunkten arbetade jag på två jobb. Alltså ett på 30 timmar det andra på 37 timmar i veckan, där kunde jag välja bort ett arbete helt samt kapa 3-4 timmar på det andra. MEN mina arbetsgivare kunde lika gärna ha ställt kravet att jag skulle vara på plats i bägge arbetena, 15 timmar på det ena samt 18 timmar på det andra vid 50% sjukskrivning. Här var det ena just ett natt/kvälls arbete.
 
Sv: Sjukpenning och jour

Generellt kan man säga att har du jour,innebär det att du kan jobba.
Då kan du inte vara sjukskriven.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok när man sover 3 timmar, är vaken 6 timmar 24/7 är det inte lätt... Fryser I morgon är det dags att mejla trevliga Akassan och...
Svar
0
· Visningar
1 339
Senast: IngelaH
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 838
Senast: Habina
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 650
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Anonymt konto, vet någon vem jag är så ber jag er att hålla det för er själva. Jag har varit sjukskriven på heltid i fyra veckor p.g.a...
Svar
3
· Visningar
1 818
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp