Sjukpenning och jour

SmizzSpeedy

Trådstartare
Nån som vet om nattjour räknas som arbetstid hos försäkringskassan? Ska ringa i morgon, men tänkte kolla om nån vet redan idag. Jobbar 50% dagtid nu, men ska jobba 50 eller 75% från nästa månad på mitt ordinarie schema som innebär sovande nattjour vissa skift.
Ska mitt tillfälliga schema bara innefatta tid som ligger mellan kl 7 på morgonen och kl 23 på kvällen?

Sv: Sjukpenning och jour

All tid som genererar i en inkomst oavsett tidpunkt på dygnet, så ja även nattjour räknas även om du sover. ;)

Jag blev halvtidssjukskriven, vid den tidpunkten arbetade jag på två jobb. Alltså ett på 30 timmar det andra på 37 timmar i veckan, där kunde jag välja bort ett arbete helt samt kapa 3-4 timmar på det andra. MEN mina arbetsgivare kunde lika gärna ha ställt kravet att jag skulle vara på plats i bägge arbetena, 15 timmar på det ena samt 18 timmar på det andra vid 50% sjukskrivning. Här var det ena just ett natt/kvälls arbete.

Sv: Sjukpenning och jour

Generellt kan man säga att har du jour,innebär det att du kan jobba.
Då kan du inte vara sjukskriven.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 134
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år... 2
Svar
20
· Visningar
1 974
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 929
Senast: corzette
·
  • Artikel Artikel
Dagbok när man sover 3 timmar, är vaken 6 timmar 24/7 är det inte lätt... Fryser I morgon är det dags att mejla trevliga Akassan och...
Svar
0
· Visningar
1 395
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025