Sjukskrivning, semester i efterskott?

Tycker du alltså jag ska skicka in en ansökan till FK?
Ja det tycker jag, annars finns väl ingen chans alls att få sjuklön/sjukpenning? Reservation för att det är något jag inte hajjar. Självklart kan du kolla med arbetsgivaren/hr men de kommer ju ha anmält din första sjukdom till fk pga över 14 dagar i december och liksom ”lagt över” sjuklöneansvaret till FK. Den info som finns på fk är:

IMG_1426.png

För dig hade det inte gått 5 kalenderdagar (gällande din sjukanmälan till ag även om det var fler dagar mellan läkarintygen), så jag kan inte riktigt se att det skulle ligga på arbetsgivarens bord att bedöma sjuklön. Såklart kan de ha åsikter om frånvarons giltighet OM fk inte skulle bifalla sjukpenning som @MiaMia påpekar, men i min hjärna är det en senare fråga som bara blir aktuell vid ett utfall som enligt min förståelse av texten jag fotat är mindre troligt att det blir aktuellt.

Länk om sjuklön.

Minns jag fel om att du har särskilt högriskskydd? I så fall är ju FK inblandad både om det är två och om det är en sjuklöneperiod och därför skulle jag vända mig dit. Men jag är bara en vanlig medborgare och ingen expert.
 
Ja det tycker jag, annars finns väl ingen chans alls att få sjuklön/sjukpenning? Reservation för att det är något jag inte hajjar. Självklart kan du kolla med arbetsgivaren/hr men de kommer ju ha anmält din första sjukdom till fk pga över 14 dagar i december och liksom ”lagt över” sjuklöneansvaret till FK. Den info som finns på fk är:

Visa bifogad fil 136631
För dig hade det inte gått 5 kalenderdagar (gällande din sjukanmälan till ag även om det var fler dagar mellan läkarintygen), så jag kan inte riktigt se att det skulle ligga på arbetsgivarens bord att bedöma sjuklön. Såklart kan de ha åsikter om frånvarons giltighet OM fk inte skulle bifalla sjukpenning som @MiaMia påpekar, men i min hjärna är det en senare fråga som bara blir aktuell vid ett utfall som enligt min förståelse av texten jag fotat är mindre troligt att det blir aktuellt.

Länk om sjuklön.

Minns jag fel om att du har särskilt högriskskydd? I så fall är ju FK inblandad både om det är två och om det är en sjuklöneperiod och därför skulle jag vända mig dit. Men jag är bara en vanlig medborgare och ingen expert.
Tack!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 795
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
821
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 589
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 149
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp