Sjukskrivning student - ersättning för sommarjobb?

saannisen

Trådstartare
Hej!
Testar och ser om det finns någon här på forumet som har koll på det här med sjukpenning ;)
Jag är sjukskriven från studierna sedan höstterminen 14. Vid denna ansökan skrev jag inte in några uppgifter om arbete och lön, eftersom jag inte förstod som att man skulle det när man har sommarjobb, att frågorna var ställda enligt viss arbetstid per månad bl.a. Nu har det gått ett tag och jag blir bara sjukare, men trodde såklart att jag skulle bli frisk till sommaren och kunna jobba. Så verkar det inte bli och är helt säker på att jag inte kommer kunna jobba. Utan den inkomsten, och 0 kr inkomst eftersom man inte får studiemedel på sommaren, vet jag inte hur jag ska ha råd att leva. Finns det någon som vet om jag har rätt till nån ersättning? Om inte jag har råd till mat och hyra t.ex. kan jag få någon ersättning då?
Tacksam för alla råd jag kan få. Vet inte om man ska kontakta Förskringskassan och be att få träffa en handläggare?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
861
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 646
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 961
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 288
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka