Sjukskrivningar under graviditeten (Utbruten från Vårföräldrar 2019)

Schleten

Trådstartare
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Ni som är sjukskrivna till följd av graviditeten, vad är ni sjukskrivna för, rent konkret? Min barnmorska tycker att jag ska träffa en läkare och bli sjukskriven för stress/utmattning relaterat till graviditeten och bäcken-/ryggsmärtor, men jag tycker att det känns väldigt tunnt och tvivlar starkt på att det skulle gå igenom hos FK. Hur har det sett ut för er? Jag pluggar och har således inget fysiskt jobb, utan sitter (för mycket) under dagarna.
 
Senast ändrad av en moderator:
Ni som är sjukskrivna till följd av graviditeten, vad är ni sjukskrivna för, rent konkret? Min barnmorska tycker att jag ska träffa en läkare och bli sjukskriven för stress/utmattning relaterat till graviditeten och bäcken-/ryggsmärtor, men jag tycker att det känns väldigt tunnt och tvivlar starkt på att det skulle gå igenom hos FK. Hur har det sett ut för er? Jag pluggar och har således inget fysiskt jobb, utan sitter (för mycket) under dagarna.

Foglossning, sammandragningar samt karpaltunnelsyndrom. Men då har jag också ett rörligt aktivt jobb som ofta kan vara stressigt och där jag måste vara på benen största delen av passet (sjuksköterska på sjukhus) och ja händer/armar använd också mycket.