Vad tänka på vid köp av babyvakt? (utbruten från Vinterföräldrar -18/19)

znkkz

Trådstartare
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Babyvakt vad ska man tänka på när man köper en?
 
@znkkz Vi har en Philips Avent som vi använt nästan dagligen sedan dottern föddes för över 3 år sedan. Laddfunktionen slutade fungera ganska tidigt så nu kör vi med uppladdningsbara batterier men då fungerar den klockrent. Kanske att räckvidden försämrats något med åren? Men det stör oss inte eftersom vi numera använder den bara inomhus eller möjligtvis går ut på tomten med hundarna. När hon var liten ville jag kunna ta mig ner till stallet och fodra. Jag skulle säga att man måste fundera på vilka behov man har. Kamera? Räckvidd? Trådlös? Osv. Vi har funderat på om vi ska köpa en till när bebis kommer men vi har inte engagerat oss så mycket i det ännu. Jag hade helst velat ha en som man kan koppla till mobilen så man slipper ha en "föräldraenhet" men vet inte riktigt vad det finns för alternativ.
 
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Babyvakt vad ska man tänka på när man köper en?
Vi har en neonate, är jättenöjda. Viktigt för oss var bra räckvidd (800 m enligt tillverkaren, vi har nog iofs inte testat om det håller men den funkar bra på hela stora tomten) och behändiga enheter.

Batteritiden är också bra, och jag uppskattar att den visar temperaturen där bebis ligger. När han blir större och med eventuella syskon går det att koppla på fler babyenheter samt använda "talkback".
 
@znkkz Vi har en Philips Avent som vi använt nästan dagligen sedan dottern föddes för över 3 år sedan. Laddfunktionen slutade fungera ganska tidigt så nu kör vi med uppladdningsbara batterier men då fungerar den klockrent. Kanske att räckvidden försämrats något med åren? Men det stör oss inte eftersom vi numera använder den bara inomhus eller möjligtvis går ut på tomten med hundarna. När hon var liten ville jag kunna ta mig ner till stallet och fodra. Jag skulle säga att man måste fundera på vilka behov man har. Kamera? Räckvidd? Trådlös? Osv. Vi har funderat på om vi ska köpa en till när bebis kommer men vi har inte engagerat oss så mycket i det ännu. Jag hade helst velat ha en som man kan koppla till mobilen så man slipper ha en "föräldraenhet" men vet inte riktigt vad det finns för alternativ.
Vi har också en Philips avent. Bra ljud och den har bra räckvidd, perfekt att kunna gå ut med hundarna i trädgården eller gå ner till stallet och fodra. Kör enbart med uppladdningsbara batterier i handenheten den andre står med sladden i brevid spjälsängen.
 
Vi har också en Philips avent som vi använt regelbundet i tre år nu. Fungerar bra, laddningen också.
Hade önskat lite bättre räckvidd när vi är ute och barnen sover inne men vi har en massa träd och byggnader på gården så det är nog egentligen inget konstigt att den inte räcker fram.

Det är förresten toppen att kunna prata i den så barnen hör. Det händer att barnen vaknar och är ledsna, då uppskattar jag att kunna berätta för dem att jag hör dem och är på väg in.
 
Philips Avent här med. Den första gav laddfunktionen upp på fort, den reklamerade vi. Den nya har funkat fint i +3 år nu.
 
För mig har det varit avgörande att ha en bra kamera. Att det är tyst är inte tillräckligt för mig. Jag vill kunna se att allt är ok. Speciellt viktigt blev det när barnet blev äldre och mer rörligt. Jag har haft, och har fortf enormt stor hjälp av den.
 
För mig har det varit avgörande att ha en bra kamera. Att det är tyst är inte tillräckligt för mig. Jag vill kunna se att allt är ok. Speciellt viktigt blev det när barnet blev äldre och mer rörligt. Jag har haft, och har fortf enormt stor hjälp av den.
Vad har du för modell med kamera?
 
Även vi har en Philip avent. För oss var det viktigt med en med lag stralning, dvs en som inte sänder hela tiden utan bara vid ljud. "Prata-tillbaka-funktionen" är väldigt praktiskt med lite större barn sa man kan säga att man är pa väg. Vi har tex använt den till de större om vi varit bortbjudna till grannen och dom velat sova hemma.
 
Vad har du för modell med kamera?
En sådan här.
7F79E39B-842D-4C59-B692-B9BABD2F5FEA.jpeg
 
Vi ville ha lång räckvidd, bra batteritid och en smidig enhet. Det blev en neonate som fungerar klockrent, den har templarm och går att ställa in känslighet på så att den inte brusar för en vindpust eller gör just det om en är väldigt nojig.
 
Vi använder en app, Baby Monitor. Kostar 30 kr per enhet man laddar ner den på, men vi tycker att det fungerar jättebra! Ffa spelar avståndet mellan enheterna ingen roll alls så länge båda har tillgång till internet (wifi eller 4G). Oftast kilar vi fast en padda i barnvagnen eller hennes säng, med kameran riktad mot henne så att vi kan se henne. Appen har både kamera och ljudfunktion, så att man kan slå av kameran vid behov. Vi har inte känt behov av att köpa något annat.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 862
Senast: Barbabelle
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 525
Senast: Nahar
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 851
Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
623
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp