Ska det finnas ugn i hyresrätt?

Du noterade att jag skrev "oftast", va? Det är upplysningsvis inte detsamma som "alltid".
Fast det är väl väldigt svårt att generalisera kring hur det fungerar utomlands? Det är ju hela världen, minus Sverige, man talar om då?
 
Varför det? Det är ju oftast en sak som sitter mellan glasen i fönsterna och därför inte är plättlätta att ta med sig. Det har alltid funnits i de lägenheter där jag bott, men varit av varierande kvalitet.
Det har aldrig funnits i de lägenheter jag bott i så är väl därför jag tycker det är självklart. :p
 
Svarar alla:
Har mer eller mindre insett att jag får fixa en ny micro själv. Problemet är att platsen för micron är bara 22 cm hög (på diskbänken ryms den inte om jag ska ha diskställ också). :(
Men men, den funkar ju fortfarande, är bara det att tallriken inte snurrar så det blir ojämnt uppvärmt.
 
Själv skrev jag kontrakt där det stod att spis med ugn och micro skulle finnas. Fanns bara två kokplattor som inte fungerade..skitkul överraskning. Hyrde av en privat och min första erfarenhet av det blev inte den bästa. Micro är väl normalt ingen standard om man inte kommit överrens om det, förmodligen finns det säkert en regel att ugn inte är tvunget heller...om det nu är så att du inte har rätten till det kanske en investering, om möjlighet finnes, i en kombinerad ugn med plattor? Funderade på en sådan själv och den kan du ju ta med sen vid ev flytt :)
 
@Linda8142 och @Niyama Jag blev förvånad när jag hörde att persinner inte ingår när jag pratade med vår hyresvärd :o var så säker på att det var så. Himla knepigt att ordna med de själv när de sitter inne i fönstrena också och man bor på första plan och gärna rullar ner för att inte agera scen för alla andra grannar ;)
 
om det nu är så att du inte har rätten till det kanske en investering, om möjlighet finnes, i en kombinerad ugn med plattor? Funderade på en sådan själv och den kan du ju ta med sen vid ev flytt :)
Det finns ju två kokplattor så det behöver jag inte flera.
 
@Linda8142 Förstår det, plattorna följde med på köpet så mest därför jag nämnde det :)

@Niyama Har inte ens tänkt på frostad plast, låter som något jag borde göra dock. Tack för tipset :)
 
Syrran hade inte ugn i sin lägenhet. Var etta med kokskåp. Fanns kyl, två kokplattor och ett frysfack.
Persienner ingår inte i lägenheten, vilket är tur för oss eftersom ett par av dem rasat sönder. :-)
 
Du noterade att jag skrev "oftast", va? Det är upplysningsvis inte detsamma som "alltid".

Du delar upp världen i Sverige och utlandet och berättar om hur det oftast är i utlandet, i förhållande till hur det är i Sverige. Det låter inskränkt. Man kan inte tala om hur det oftast är utomlands. Det går inte att generalisera så.

Inte för att jag ens förstår vad det har med saken att göra hur det fungerar utomlands. Hyr man en lägenhet i Sverige är det svensk standard och svensk lag som gäller. Det är helt egalt hur det fungerar i något annat land.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp