Ska det finnas ugn i hyresrätt?

På tal om vad man lämnar eller inte.. Här fanns ingen tvättmaskin när jag flyttade in, jag ärvde sen en tvättmaskin och den lär jag knappast släpa med mig om/när jag flyttar.

Många tänker lite i stil med att det ändå är läge för en ny, så varför släpa med sig den gamla?
 
Jag lämnade en diskmaskin i senaste flytten. Det fanns ju en nyare, bättre i lägenheten jag flyttade till så varför skulle jag ta ur den gamla då?
 
@Lotheb Vadå ovän? Är väl de som gjort sig ovän med mig isåfall. :idea: Så du menar att om kylen eller spisplattorna pajar ska jag fixa det också själv?

Finns det rosa micro för 200 kr? :angel:


KL
Micron är dessutom av samma märke som kylen, vilket styrker min tes att det är hv som satt in den...
Summa blir den samma ni är ovänner. Pedagogik är inte din starkaste sida ?
 
Ring anonymt och fråga hyresvärden om du får plocka ner (flytta på) micron som dom monterat upp? :D Då kanske dom avslöjar sig :angel:
 
Jag lämnade en diskmaskin i senaste flytten. Det fanns ju en nyare, bättre i lägenheten jag flyttade till så varför skulle jag ta ur den gamla då?

Min syster och hennes man skulle fått betala runt 2000 om de inte tog med sig sin diskmaskin vid flytten så i vissa lägen kanske man måste ta med sig något som man gladeligen kan tänka sig lämna till den andra som bor där.
 
Min syster och hennes man skulle fått betala runt 2000 om de inte tog med sig sin diskmaskin vid flytten så i vissa lägen kanske man måste ta med sig något som man gladeligen kan tänka sig lämna till den andra som bor där.
Ha, jag frågade inte ens hyresvärden, jag bara lämnade :p Och ingen har sagt nåt heller :D
 
Min syster och hennes man skulle fått betala runt 2000 om de inte tog med sig sin diskmaskin vid flytten så i vissa lägen kanske man måste ta med sig något som man gladeligen kan tänka sig lämna till den andra som bor där.
Man bör ju givetvis kolla med nya hyresgästen om den vill ha sakerna och inte bara lämna dem.

Jag monterade för övrigt ner persiennerna i den sista hyreslägenheten jag bodde i och tog med dem fast jag inte hade någon användning för dem. Hyresgästen före mig hade köpt dem måttbeställda och låtit mig överta dem till ett bra pris. Hyresgästen efter mig ville inte betala alls utan tyckte att hon borde få dem gratis (de var två år gamla och i perfekt skick!) och ringde även vaktmästaren och gnällde om saken. Men det fick hon inget för.
 
Man bör ju givetvis kolla med nya hyresgästen om den vill ha sakerna och inte bara lämna dem.

Men absolut, därför de pratade med HV innan för att fråga om de kunde lämna till nästa boende eller om de ska ta med varpå de svarade att det kommer bli runt 2000 i "böter" om den lämnades OAVSETT om nästa boende ville ha den eller inte..
 
Jösses, jag var helt säker på att en ugn var standard i en lägenhet :o
Vår ugn var kass när vi flyttade in i vår hyreslägenhet och jag minns hur otroligt begränsad jag kände mig utan en.

I ditt fall hade jag köpt en enklare mikro och helt enkelt tagit med mig den dagen då jag flyttar ut. Jag tycker att sånt "bråk" är så påfrestande att det inte känns lönt att lägga ner den tiden och orken för en billig mikros skull.
Man kan få en riktigt bra mikro för 400kr
 
Utomlands ingår oftast inte vitvaror alls, utan det får man fixa själv.

Ugn är inte ett tvång, nej och om du vill ha en ny micro får du nog fixa en själv.
 
Jag hade en pytteetta med treplattorsspis. Smal som tusan, och köket var inte ens ett kök - men ugn och spisplattor var där. Micron fick jag ta med dit själv, men det var ju inga problem.
 
Min syster och hennes man skulle fått betala runt 2000 om de inte tog med sig sin diskmaskin vid flytten så i vissa lägen kanske man måste ta med sig något som man gladeligen kan tänka sig lämna till den andra som bor där.

Det handlar ofta om att man dragit rör, kopplingar, ändrat på ev skåp osv.
 
Det handlar ofta om att man dragit rör, kopplingar, ändrat på ev skåp osv.

Ja, jag var och tittade på en lägenhet för en tid sedan där den dåvarande hyresgästen på eget bevåg hade installerat en tvättmaskin i badrummet. Guld, men p.g.a. hur den fungerade (man var tvungen att koppla om slangar i duschen eller hur det nu var) ville hyresvärden inte att den skulle lämnas kvar i lägenheten.
 
För "utomlands" är enhetligt? Med gemensam hyreslagstiftning? I de utlandslägenheter jag bott har spis med ugn, kyl och frys samt diskmaskin varit standard. Men jag kan ju inte tala för hela utlandet. Jag har ju fatiskt bara bott i ett utland.
Du noterade att jag skrev "oftast", va? Det är upplysningsvis inte detsamma som "alltid".
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp