Ska färga håret med Henna, har ni några tips?

Mim

Trådstartare
Som rubriken säger vill jag ha tips och råd för man har ju hört skräckhistorier om att henna kan vara farligt men de är väl en annan sorts henna? :confused: Den som dom gör som kroppsdekoration..?

Har köpt Herbique om det spelar ngn roll. ;)Hade tänkt fixa det ikväll efter stallet och gården är fixad, om jag törs. :nailbiting:
Det jag hittills fått till mej är att man ska göra som det står på förpackningen men även ta lite honung och olivolja med.
Är det ngt man inte ska eller måste göra för att det ska vara bra?
 
Jag brukar göra hennan och låta den stå typ ett dygn innan jag lägger i den i håret. Har förutom vatten i olivolja och lite citronsaft (läst att det ska vara bra för att få fram mer röd färg, vet inte om det stämmer men jag kör ändå). Gör den till en bra kräm (inte för tunn för då rinner den bara ner), plasta in huvudet i gladpack och låt sitta så länge som möjligt (jag brukar köra typ 5 timmar).

Lycka till!
 
Fem timmar..:crazy:.. oj, kanske måste vänta med detta för fem timmar har jag inte.;)
Men tack för infon, får se när jag gör detta, känns som jag behöver läsa på lite mer. ;)
 
Oj. Finns det fortfarande henna att köpa?:D

Jag hennade mitt hår i tjugoåren. Hade väldiga problem med eksem i hårbotten och det var som bortblåst när jag hennafärgade.

Jag geggade ihop hennan med vatten. Ville jag ha mörkare färg så blandade jag pulvret i kaffe istället.
Noga inpackat i hela håret, på med en plastpåse och så gå med det i minst en timme. Skölj - och det var klart.
 
Oj. Finns det fortfarande henna att köpa?:D

Jag hennade mitt hår i tjugoåren. Hade väldiga problem med eksem i hårbotten och det var som bortblåst när jag hennafärgade.

Jag geggade ihop hennan med vatten. Ville jag ha mörkare färg så blandade jag pulvret i kaffe istället.
Noga inpackat i hela håret, på med en plastpåse och så gå med det i minst en timme. Skölj - och det var klart.

Just kliande hårbotten är anledningen till att jag köpt henna, jag hoppas att det ska bli bättre än det blir av de starka kemikalier jag tidigare färgat med. ;)
 
Jag lägger i gröten när den är fingervarm och orkar sällan vänta mer än 90 minuter. Lite citronsaft har jag haft i på sistone. Blir väldigt rött.
 
Oj. Finns det fortfarande henna att köpa?:D

Jag hennade mitt hår i tjugoåren. Hade väldiga problem med eksem i hårbotten och det var som bortblåst när jag hennafärgade.

Jag geggade ihop hennan med vatten. Ville jag ha mörkare färg så blandade jag pulvret i kaffe istället.
Noga inpackat i hela håret, på med en plastpåse och så gå med det i minst en timme. Skölj - och det var klart.

Folk har färgat håret med Henna i tusentals år, så det lär finnas ett tag till! ;)
 
Jag brukar blanda hennan med vatten och citronsaft till en passlig kräm (som tidigare sagt, inte för löst, då börjar det rinna), sedan ha det och stå över natten. Beroende på hur mycket tid jag har brukar jag ha det i håret mellan tre och fyra timmar, inlindat i plastfolie och en handduk. :D Har fungerat bra, håret och hårbottnet har tyckt om det och den röda färgen håller bra i sig. :up:
 
Honung o olivolja blandade jag oxå med, sen plast, o efter plasten virade jag in huvudet i en urvriden handduk som jag doppat i hett vatten.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp