T
Tjalfe
Som många utav er säkert vet så har jag ju haft en hel del problem med min fjording och nu har jag ju blivit ordentligt rädd. Har försökt börja träna ledarskap med honom och vissa dagar har det gått riktigt bra men för det mesta går det åt
! Jag tycker bara a6tt jag blir räddare och räddare för honom för varje dag. Så det är nog trotts allt bäst att jag säljer honom. Har nu hittat en annan häst som skulle passa mej perfekt, lugn och trygg. Men det jag är orolig för är ju att min rädsla ska stanna kvar även fast jag köper en ny häst, eller att den ska komma rusandes tillbaka om det händer minsta lilla med den nya hästen. Men vill ju så gärna ha en ridhäst. Har ju vart inne på att köpa en shettis att köra men jag tror att jag tröttnar ganska fort på det. Tror ni det finns en chans att jag kan ha en häst igen utan att vara rädd? Det finns ju ingen häst som är 100% snäll, så nått kommer ju säkert hända med den nya nån gång, om inte annat kan den ju bli rädd.
Köper jag en ny så kommer jag börja träna nh för en tränare så fort jag får hem den.
Köper jag en ny så kommer jag börja träna nh för en tränare så fort jag får hem den.