Ska jag försöka förklara?

Väntar på att få komma i kontakt med en psykolog. Jag har brutit ihop totalt. Det har kommit till en grej som knäckt mig, vill inte skriva det offenligt för jag är så rädd att någon ska veta vem jag är (även fast jag tror ingen gör det , men ändå) om någon orkar hjälpa mig bena upp lite tankar skicka gärna ett pm. Det känns som att jag inte vet någonting. Å andra sidan så får jag förhoppningsvis träffa psykolog och läkare redan i veckan, så det löser sig hur som helst

På ett sätt är det bra, det har tvingat mig till att söka hjälp. Jag vet om att det kommer bli helvetes mycket värre innan det blir bra då jag nu ska ta tag i allt jag försökt begrava och glömma.:heart
 
Senast ändrad:
Väntar på att få komma i kontakt med en psykolog. Jag har brutit ihop totalt. Det har kommit till en grej som knäckt mig, vill inte skriva det offenligt för jag är så rädd att någon ska veta vem jag är (även fast jag tror ingen gör det , men ändå) om någon orkar hjälpa mig bena upp lite tankar skicka gärna ett pm. Det känns som att jag inte vet någonting. Å andra sidan så får jag förhoppningsvis träffa psykolog och läkare redan i veckan, så det löser sig hur som helst

På ett sätt är det bra, det har tvingat mig till att söka hjälp. Jag vet om att det kommer bli helvetes mycket värre innan det blir bra då jag nu ska ta tag i allt jag försökt begrava och glömma.:heart

Oj, vilken pers!! Hoppas någon kan hjälpa och lycka till med allt.
 
Hoppas verkligen du får den hjälp du behöver!

För något år sen snubblade jag in på en artikel om narcissister och det var som att få en uppenbarelse! Och här om veckan läste jag om att narcissistisk misshandel leder till ångest, det förklarar så mycket om hur jag mår och varför... Jag vet innerst inne att det inte är fel på mig utan på henne, men ibland är det otroligt svårt att komma ihåg.
Jag har hört folk rekommenderar boken "Will I Ever Be Good Enough? Healing the Daughters of Narcissistic Mothers" av Karyl McBride, kanske kan vara bra läsning?
 
Hoppas verkligen du får den hjälp du behöver!


Jag har hört folk rekommenderar boken "Will I Ever Be Good Enough? Healing the Daughters of Narcissistic Mothers" av Karyl McBride, kanske kan vara bra läsning?

Tack, den finns på storytel. Ska läsa den!


"Daughters of narcissistic mothers learn that maternal love is not unconditional, and that it is given only when they behave in accordance with their mothers' often unreasonable expectations and whims. As adults, these daughters consequently have difficulty overcoming their insecurities and feelings of inadequacy, disappointment, sadness, and emotional emptiness. They may also have a terrible fear of abandonment that leads them to form unhealthy love relationships, as well as a tendency to perfectionism and unrelenting self-criticism, or to self-sabotage and frustration. "

Saxat ur infon om boken. Det fetade stämmer så bra in på mig. Min största rädsla är att inte vara bra nog. Och blir saker jag gör inte perfekt så är det inte bra nog. Har även ett hiskeligt kontrollbehov som jag kämpar med
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 738
Senast: Stefffie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 917
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 949
Senast: Sasse
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp