Ska jag köpa denna hästen?

Sv: Ska jag köpa denna hästen?

Jag tycker att det är en fin häst, dock omusklad. Hon sätter sig säkert mer på bakbenen när hon har bättre kondition. Man ser på säljbilden att det är en trevlig ridhästmodell.

Har hon en bra stam? Det kan vara att dom har lagt ett högre pris utifrån det, ett bra sto har ju alltid ett avelsvärde.

Men att ägaren säger att hon är "very negotiable" låter i mina öron som "ge ett bud" ;) Du kan ju alltid chansa.
 
Sv: Ska jag köpa denna hästen?

Jag är bara nyfiken .. ska hon fraktas till Sverige eller bor i du Australien? :)
För ifall du ska frakta henne hit sedan så tillkommer ju väldigt mkt kostnader också antar jag.
 
Sv: Ska jag köpa denna hästen?

Jag tror den där har lite jobbiga vinklar bak, utöver lågheten fram. Den är rätt mycket dragsterfullblodsmodell i mina ögon.

Kollar du på säljarens uppställda bild står den uppställd i linje så bakbenen kan stå framför frambenen sas. Så den i överlinjen inte ser lika överbyggd ut.
Kolla också hur långt bak och hur rakt den står med bak.
För att ha lättare att sätta dem vill man ha vinklade bakben som står längre fram.

Är den dock bara frisk och man vill rida lätt klass så tycker jag temp är väldigt viktigt! Den är ju snäll säger du.

Hade du fått ge 20 i svenska kanske man funderat på det isf. Förutsatt att den där vilan inte föranleddes av skada.
 
Sv: Ska jag köpa denna hästen?

Nej nej nej. Det priset ar allt for hogt for den hasten. Som manga sagt ar priserna betydligt lagre har i Australien (dock kan Sydney vara lite dyrare, men inte mycket). Det priset skulle man kunna tanka sig for en hast som tavlar i nulaget, men inte en som satts igang efter tva ar. Under 10 000 skulle jag saga som rimligt pris.

Sen kan jag meddela att Australiensare betalar lojliga summor om hasten ar lugn och palitlig, sa det kanske ar darfor hon hojt priset sa mycket? "Excellent temperament, enough go without being hot" later som att hon ar ratt lugn att rida men bjuder frammat?
 
Sv: Ska jag köpa denna hästen?

*KL*

Tycker trots att den ser framtung ut som att den jobbar mjukt och avslappnat utifrån förutsättningarna. Med rätt och stärkande träning för bakkärran så tror jag att den skulle kunna bli mycket finare, men jag skulle aldrig betala över 25.000:- i det skicket som den är idag.
 
Sv: Ska jag köpa denna hästen?

kl

Jag har nu fått ner priset till 10 000 som är runt 57 000 svenska.

hästen har bra stamtavla, det är därför hon kostar så mycket.

men jag vill ha en häst som är mer allround häst, denna hästen hoppar inte.

men hon är jätte fin och vi passar ihop och ägaren vill jätte gärna att jag ska köpa hästen.

det känns jätte hemskt att säga nej till ägaren för tänk om jag inte hittar en annan häst som är lika bra och som jag passar lika bra ihop med!!
 
Sv: Ska jag köpa denna hästen?

Jag är bara nyfiken .. ska hon fraktas till Sverige eller bor i du Australien? :)
För ifall du ska frakta henne hit sedan så tillkommer ju väldigt mkt kostnader också antar jag.

nej jag bor här i Australien.
 
Sv: Ska jag köpa denna hästen?

57' är galet mkt för den hästen. Och stammen spelar ju inte då stor roll - man avlar ju ändå inte på dåligt material. Spec. när du vill hoppa o den inte gört! Leta vidare!:)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 276
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 871
Senast: Solstig
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 906
Senast: tanten
·
Gnägg Halloj! Jag ska snart få en häst på foder och vill egentligen bara ha massa tips och pepp haha. Är så taggad, pirrig, nervös och har så...
2
Svar
24
· Visningar
2 321
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp