Ska jag ta det som en diss? (uppfödare)

Halali

Trådstartare
Såg för ett par år sen ut en ras som verkar passa mig och började leta uppfödare. Hittade några som verkade extra seriösa o passande vad det gäller typ av hund och kontaktade dem. Fastnade speciellt för en som är både uppfödare o domare och verkade mkt kunnig, såklart.

Vi har pratats vid på telefon flera gånger, haft lite mailkontakt och pga tingade valpar, parningar som inte tagit, perioder när jag inte kunnat ta hem valp pga jobb så blev det lämpligast förra året. (Då var det ett år sen jag ringde första gången.) Har hållit kontakt med några månaders mellanrum och så fanns det då en valp som kunde passa. Jag skulle fått bilder osv skickat till mig men inget kom. Ringde upp för att höra vad som hände lite snällt sådär, bara undrade, och då lovade h*n att skicka veckan efter. Inget hände igen.

Nu var det ett tag sen, och mailade häromdagen (mkt artigt) för att höra om det finns några andra planer framöver men inget svar.

Jag vill väldigt gärna köpa av denna uppfödare men vänta ett år till för att bara få en diss känns ju sådär, hur hade ni tolkat detta? Kanske årets mest onödiga tråd men man vet ju att folk kan ha mkt i huvudet o glömma men detta känns lite väl.. Tycker en seriös människa (om h*n inte vill sälja) inte är så himla positiv när man pratar, berättar om enskilda valpar osv, det är verkligen inte så att jag tjatat utan har bara meddelat mitt intresse o vad jag har att erbjuda.
 
Sv: Ska jag ta det som en diss? (uppfödare)

Hmm... Jobbig sits....

Hur har uppfödaren varit på telefon när ni talats vid, har denne låtit positivt inställd till att ha dig som valpköpare?
 
Sv: Ska jag ta det som en diss? (uppfödare)

H*n har låtit mkt positiv, jag är både aktiv inom bruks o ställer ut en hel del vilket verkade vara mkt uppskattat. Det är det som är så konstigt, annars hade jag gett upp direkt liksom..
 
Sv: Ska jag ta det som en diss? (uppfödare)

Okey, kan det inte vara så då att uppfödaren har Bra minne men lite kort?:D

Jag hade nog struntat i mailkontakt vid det här laget och ringt en sista gång och frågat det jag velat fråga samt om jag kan komma på ett besök - För det vore ju såå trevligt att äntligen få träffas.;)

Då får man ju svart på vitt direkt om vart uppfödaren "står".
 
Sv: Ska jag ta det som en diss? (uppfödare)

Tror du att du blivit bortprioriterad för att uppfödaren inte svarat på det senaste mailet? Som du skickade för någon/några dagar sedan?!?

Alla kollar inte sin mail varje dag! :) Ibland har man mer att göra och prioriterar att svara på de mest akuta mailen, men låter andra vänta lite osv osv

Vill du ha svar per omgående är det bara att ringa!

/Swat
 
Sv: Ska jag ta det som en diss? (uppfödare)

Nej, hon tror att hon har blivit bortprioriterad för att:

Har hållit kontakt med några månaders mellanrum och så fanns det då en valp som kunde passa. Jag skulle fått bilder osv skickat till mig men inget kom. Ringde upp för att höra vad som hände lite snällt sådär, bara undrade, och då lovade h*n att skicka veckan efter. Inget hände igen.

Uppfödaren har antingen kort minne, men jag tycker mer det känns som att hon skitit i det. Något kan ju ha hänt, men det känns inte särskilt seriöst. En gång kan man glömma, men efter påminnelse borde man ju komma ihåg. Speciellt om uppf. verkligen vill sälja valp till TS.
 
Sv: Ska jag ta det som en diss? (uppfödare)

Tycker du ska försöka att hitta en annan uppfödare! Tror inte att det är en diss men du vill väl köpa av någon som verkligen är glad att få just DIG som valpköpare!
 
Sv: Ska jag ta det som en diss? (uppfödare)

Jag hade lyft luren och ringt tills jag fick svar och frågat hur det blev med denna valpen och sagt att jag var väldigt intresserad och ville ha besked annars vänder jag mig till någon annan.

Hade jag inte fått besked omgående hade jag vänt mig till någon annan. Det tar ju tid att leta hund och man vill ju inte slösa tid.
 
Sv: Ska jag ta det som en diss? (uppfödare)

Jag hade lyft luren och ringt tills jag fick svar och frågat hur det blev med denna valpen och sagt att jag var väldigt intresserad och ville ha besked annars vänder jag mig till någon annan.

Hade jag inte fått besked omgående hade jag vänt mig till någon annan. Det tar ju tid att leta hund och man vill ju inte slösa tid.

Det hade jag också gjort. Beroende på ålder på uppfödaren ska man inte haka upp sig på strulande mailkontakt. Vissa ur de äldre generationerna kollar mail oregelbundet. Min mamma, för att ta ett exempel, kollar sin mail när man ringer och säger att man har mailat henne :D

Man ska inte underskatta direkt kontakt i form av samtal. Det ger i regel bäst resultat.
 
Sv: Ska jag ta det som en diss? (uppfödare)

Ta det per telefon i stället så kan du känna av stämningen.
Kan ju vara att vederbörande inte håller koll på mailen eller är så duktig på datorn alls (*krymper i stolen och känner mej träffad*) eller så har h*n häcken full med hundar,familj,jobb och snö mm.
Gudarna ska veta att det är svårt att hinna med allt på Behöver-göra-listan!
Om det inte känns bra får du leta vidare!
Lycka till!
 
Sv: Ska jag ta det som en diss? (uppfödare)

Ta du och ring för att kolla! Det kan ju vara så himla enkelt att datorn är paj och att din mailadress bra finns där...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 583
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 152
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 872
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp