Ska köpa hund

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare mizch
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 631
M

mizch

Heej jag ska köpa hund funderar på en Chihuahua eller en
shetland sheepdog .
har ni några förslag på nån annan ras så hör gärna av er : )

Eller om ni vet om någon bra kennel med en utav dessa raser så snälla skriv tillbaka . :D

Sv: Ska köpa hund

Chihuahuan är ju kanon, men ack så dyra dom är. Varför inte en papillonblandning, om den ska vara liten. En liten blandras kan man få för 3-4000. Finns ju hur många raser som helst att vraka bland.

Jag gillar ju sheltie starkt !

Har ingen erfarenhet av chihuahua, dock enligt eget tycke är sheltien lite mer hund! :)

Håller med Willebillebus. Jag tycker att "vavvan" är lite mer av en accesoar (stavning?), medan sheltien är en omtyckt hundsportshund.
Ganska stor skillnad på raserna ;) , så du måste ju först tänka efter vad du vill ha hunden till.:idea:

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 570
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 544
Senast: Sel
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
848
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 071
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V