Ska skaffa collie

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Dog_lover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 089
D

Dog_lover

Hej
Jag ha bestämt mig för att skaffa en långhårig collie. Men så vill jag hitta en seriös och bra uppfödare som föder upp bra mentalt collie, och gärna vackra. Och som helst bor i närheten där jag bor.
Så därför undrar jag om någon här vet en bra uppfödare? Jag vet inte riktigt vart jag ska leta. Hjärnsläpp! Så kom jag tänka på bukefalos som jag varit inne i och tittat flera gånger. Så jag tänkte ifall ni kunde hjälpa mig?
Tack på förhand:)

Sv: Ska skaffa collie

Jag tror inte att man FÅR tipsa om specifika uppfödare så jag säger som galathea: vänd dig till valphänvisaren i rasklubben.

Sv: Ska skaffa collie

Börja med collieklubbens valphänvisning! Om du vill ha en riktigt mentalt bra collie så ska du nog dessutom titta på föräldrarnas/släktingars MH/MT samt helst tävlingsresultat. Dessutom HD-resultat bakåt i släkten. Tyvärr kan du nog inte utgå ifrån att den bästa kenneln kommer att ligga i närheten av dig, då det är rätt svårt att hitta bra collies (man kan få åka en bra bit om man har otur).

Lycka till med din blivande hund!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 705
Senast: lilstar
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 806
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 604
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 226
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka