Bukefalos 28 år!

Saile

Trådstartare
ja, inte på mig alltså.
Vi ska åka bort i helgen och våra husvakter behandlades för skabb i måndags och tisdags.
Jag är sjukt nojig att det ska smitta oss om dom är hemma hos oss och sitter i soffan eller ligger i sängen. Är det någon som har koll på hur länge det smittar eller hur det funkar?
Vill inte gärna att vår son ska få skabb...
Funderade på att lägga lakan i soffan som man isf tvättar i 90 grader efter och så även med lakan i gästsängen som dom isf ska sova i.
Eller ska jag "avboka" dom?
Snälla, behöver verkligen någon som vet!
Håller på att googla ihjäl mig....:arghh:
 
Det kliar utav bara fan och kan ha en del andra problem med sig. Jag kliade mig blodig som spädbarn länge innan nån kom
på att barnsköterskan hade skabb, Frågan är om jag fick min allergi då
Det låter ändå inte som nåt att vara nojig för?

Min son hade skabb en omgång som tonåring. Jag minns inte mycket av det och jag blev inte inblandad. Det var inte så att hela hemmet sanerades eller liknande.
 
ja, inte på mig alltså.
Vi ska åka bort i helgen och våra husvakter behandlades för skabb i måndags och tisdags.
Jag är sjukt nojig att det ska smitta oss om dom är hemma hos oss och sitter i soffan eller ligger i sängen. Är det någon som har koll på hur länge det smittar eller hur det funkar?
Vill inte gärna att vår son ska få skabb...
Funderade på att lägga lakan i soffan som man isf tvättar i 90 grader efter och så även med lakan i gästsängen som dom isf ska sova i.
Eller ska jag "avboka" dom?
Snälla, behöver verkligen någon som vet!
Håller på att googla ihjäl mig....:arghh:
Varför behöver nu husvakter för en helg?
Lås dörren istället
 
Det var inte så att hela hemmet sanerades eller liknande.
Då hade ni nog lite röta för det är lätt att bli återsmittad om man t ex inte tvättar textilier. Även om det inte är hemskt eller farligt med skabb så slipper man ju gärna behöva behandla sig och sanera. Jag har behandlat mig en gång och drömde helt sjuka mardrömmar av skabbmedlet så jag skulle inte vilja göra om det i onödan. :nailbiting:
 
Då hade ni nog lite röta för det är lätt att bli återsmittad om man t ex inte tvättar textilier. Även om det inte är hemskt eller farligt med skabb så slipper man ju gärna behöva behandla sig och sanera. Jag har behandlat mig en gång och drömde helt sjuka mardrömmar av skabbmedlet så jag skulle inte vilja göra om det i onödan. :nailbiting:
Ojdå! Sonen skötte det mycket diskret, då. Han tvättade säkert kläder och sängkläder, men jag kan inte minnas att vi ens pratade om att tvätta tex överdrag till soffan och sånt. Vi kanske slarvade och var tursamma?
 
ja, inte på mig alltså.
Vi ska åka bort i helgen och våra husvakter behandlades för skabb i måndags och tisdags.
Jag är sjukt nojig att det ska smitta oss om dom är hemma hos oss och sitter i soffan eller ligger i sängen. Är det någon som har koll på hur länge det smittar eller hur det funkar?
Vill inte gärna att vår son ska få skabb...
Funderade på att lägga lakan i soffan som man isf tvättar i 90 grader efter och så även med lakan i gästsängen som dom isf ska sova i.
Eller ska jag "avboka" dom?
Snälla, behöver verkligen någon som vet!
Håller på att googla ihjäl mig....:arghh:

Jag åkte på skabb i en vända som tonåring, och kan fortfarande minnas det jäkla kliandet och stanken av tenutex. För min del var det jättesvårt att bli av med eländet, och hade absolut inte velat ha husvakter som sov i sängar eller satt i soffor hemma hos mig innan man vet helt säkert att de är friska. Det är ett gissel att drabbas av, och kan vara svårt att få död på. Jag har för mig att jag genomgick tre kurer med Tenutex innan jag blev av med krypen.
 
Jag åkte på skabb i en vända som tonåring, och kan fortfarande minnas det jäkla kliandet och stanken av tenutex. För min del var det jättesvårt att bli av med eländet, och hade absolut inte velat ha husvakter som sov i sängar eller satt i soffor hemma hos mig innan man vet helt säkert att de är friska. Det är ett gissel att drabbas av, och kan vara svårt att få död på. Jag har för mig att jag genomgick tre kurer med Tenutex innan jag blev av med krypen.

Fy sjutton! Ja, jag vågade inte ta den risken. Har fått involvera hela familjen att turas om att åka till oss två ggr/dag medan vi är borta istället :o
V
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 745
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 517
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 829
Senast: Lillefrun
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 493
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp