Skadad hornhinna läker inte!

A9092613-8F64-4B25-9371-7951DCED34F5.jpeg

Då var brillorna på plats! :love:
 
Lilla voffan, hoppas det läker bra nu och att hon slipper mer problem. Gillar hon glajjorna? :cool: :D

Nej, hon HATAR dom! :angel: Först vägrade hon titta alls när hon hade dom på sig, stod bara på samma fläck och blundade... Jag har plockat ur glasen nu så tänker att hon får ha dom på sig korta stunder utan glas till att börja med.

Tyvärr så åker dom lite på sniskan när hon ruskar på sig, spänner jag in dom mer så tycker jag att dom trycker för mycket, så jag får hoppas att hon slutar ruska på sig när dom är på, alt att spänna åt lite mer endå ett tag.

Men jag hoppas att hon vänjer sig och accepterar dom.
 
F885B373-42F9-404C-9A5C-71B25E8FB8A4.jpeg

Idag var det en massa snö och sol ute = jätteljust, så vi petade i glasen i dag. Mollan inte så jätteimponerad, försökte stanna och ruska av sig dom,men matte överlistade donnan så vi joggade halva våran runda så hon hann aldrig stanna till och ruska sig, och efter det så hade hon nog förstått att det var ganska behagligt mot solljuset endå! :banana:

Jag fick håll och kippade efter andan resterade av våran vända, men vovve nöjd, så jag är nöjd! Inser dock att jag behöver träna upp min kondis...:angel:
 
Återbesök för tant Molly i morgon bitti igen. Har inga förhoppningar alls. Hon ser fortfarande väldigt ”trött” ut i ögat. Dom fick ju skrapa det rejält förra gången, så jag vet inte om det är därför det har varit mer påverkat än vad första ögat var. :confused:

Jaja, vi får se vad som sägs i morgon...
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 231
Senast: Soffan74
·
Hundhälsa Har snart ägt min engelska bulldog i 2 år, och peppar peppar, hon har varit frisk och väldigt fräsch i kroppen. Inga...
Svar
8
· Visningar
3 368
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa För snart två år sedan fick Ivan ett irriterad öga med svullet ögonlock. Han hade ett litet, litet sår på ögonlocket, men blev...
Svar
18
· Visningar
6 914
Hundhälsa Detta har aldrig drabbat mig innan... För 3 veckor sen var vi in till veterinären pga örat, återbesök och behandling ledde till att vi...
Svar
7
· Visningar
1 053
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp