Skadad i hästolycka vårdas på intensiven

(Piteå Tidningen)
ÄLVSBYN Dagen efter olyckan då en kvinna skadades allvarligt vid lastning av en häst, är stämningen dämpad hos Älvsby ryttarförening. Den skadade, en erfaren hästägare, vårdas fortfarande på intensivvårdsavdelningen i Umeå. Onsdagen var dyster för Älvsby ryttarförening, som fram till i tisdags varit...

Läs mer...

Sv: Skadad i hästolycka vårdas på intensiven

Tragiskt. Jag håller tummarna för att det går bra. Påminns om att det faktiskt är vettigt att använda hjälm vid lastning och annan hantering av hästar också.

Samma när man tömkör å longerar... väst + hjälm... men det har man ju aldrig... :o

Håller tummarna för kvinnan, en olycka händer verkligen SÅ lätt :(

Jodu, det har man.jag annvänder hjälm, väst och handskar vid lastning, ridning, körning och vid alt av markarbete..
Oxo vid rensning av sår , om såret är stort/ondt och hästen ej gillar att man pillrar på det...

Har haft nog av svåra olyckor i mina 35 år innen hästhandtering,...

Hoppas värkligen att kvinnan kryar på sig...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Piteå Tidningen) Efter olyckan i oktober då en kvinna skadades svårt vid lastning av en häst jobbar nu Älvsby ryttarförening ännu...
Svar
9
· Visningar
1 539
Senast: kopparberg
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Piteå Tidningen) ÄLVSBYN Kvinnan som i går kväll blev sparkad i huvudet av en häst i Älvsbyn, vårdas på Universitetssjukhuset i Umeå...
Svar
0
· Visningar
1 213
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka