Skadad-igen

Shudde

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av kotledsinfektioner, och isånna fall varit med om fall där det dröjt ca ett år elelr mer innan hältan dyker upp när det blivit mindre pålagrningar?
Troligtvis sitter hältan högre upp, och det skulle isf vara mer förklarligt eftersom han gick omkull rejält i hagen för 2 veckor sen och slog på hasen rejält, men ju mer jag tittar på det, desto mer tycker jag det ser ut som rörelseträöringen sitter i kotan.. Eller så blir man bara paranoid eftersom man vet att han varit så skadad där..
men det skulle vara skönt att höra om någon har erfarenhet av just kotledsinfektioner och återkomamnde hältor efteråt..

tack
 
Givetvis har jag det. Han är konstaterad rörelsehalt men ej belastningshalt, varav det inte går att böja fram en reaktion och det är svårt att se var det sitter.
 
Hej!
Har själv haft en häst med kotledsinflammationer i båda fram. Problemet kom efter att vi hade kraschat i ett terränghinder. Min häst fick konstaterad nackspärr och han var även sned i bäckenet. Därav kom kotledsinflammationerna. Oftast kommer inflammationerna i kotorna från någonting annat i många fall från en hälta bak eller ryggproblem. För min häst tog det mer än 6 månader innan han var helt okej. Vill tipsa dig om en mkt bra vetrinärstation i ängelholm. Huntley gård heter den. Den är mycket bra där vet dem verkligen vad dem gör.
Lycka till!!
 
Vår förra häst fick upprepade kotledsinflammationer fram. Det kunde ta lång tid mellan gångerna och vi var verkligen noga med vad han gick på för underlag och hur han tränades. För mig verkar det som om att om dom en gång haft det så har de lättare att få det igen. Vore jag du skulle jag självklart be veterinären se på hästen.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 088
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 411
Hästhantering Min häst har personlighetsförändrats? Varning för långt inlägg Under det dåliga betet 2018 blev min häst på slutet arg när jag gick...
Svar
3
· Visningar
1 306
Senast: Vinur
·
Hästvård Jag köpte mitt sto Barka för ungefär ett år sen. Då hade jag redan ridit henne under flera år och var väl bekant med att hon haft...
Svar
16
· Visningar
2 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp