Sv: skadedjur

kl

Jag fick en kattunge av en bekants ridlärare. Tyvärr trivdes hon inte alls som stadskatt. Klättrade bokstavligen på väggarna, protestkissade i min säng osv.

Lyckligtvis behövdes det nyrekrytering i stallet eftersom de två gamla kastraterna där mest sover i en stor hög. :D Min kattfröken rullade sig på stallgången det första hon gjorde (så hon skulle lukta häst antar jag? Hon var alltid på mina stallkläder innan) och tog tre möss första dygnet.

Stallägaren var mkt imponerad och katten stormtrivs. Märks att det är många generationer stallkatt bak i henne ;) Fast så värst mkt lugnare har hon inte blivit. Kallas allmänt för ADHD-katten....

Stallägarens Jack Russlar hör jag skälla max ngn gång i veckan, trots att jag ser dem nästan varje dag.
Hårar gör de inte så mkt heller vad jag märkt?
Anoretiska?! Knappast stallägarens, de är mer lik sådana där "kottdjur" man gjorde när man var liten. Sådana där när man satte i fyra tandpetare som ben på en grankotte.

Nä, syrrans ger inte mycket ljud ifrån sig...jo, har hon en gris framför sig i skogen är hon ett vilddjur(hon används som grisjägare;))...och så när man kommer och hälsar på...Oj, då tar hon fram den ljusaste pipa man kan tänka sig och tjuter av vild glädje...man blir döv:crazy:

Jack Russeltiken pâ vâran "yard" springer pâ 3 ben, inte halt men ândâ. Byter ibland, det är alltid ett bakben i luften. Helkäck! Kommer ifrân ämnet, jag vet...vill bara fôrtydliga att jag gillar Jacks, det är syrran som är "emot"

Liknande trådar

F
Övr. Djur Jag hatade râttor även innan ett âckligt exemplar gnagde hâl pâ elkabeln i Lottas stall och orsakade en tragedi:eek: Men hur gör man...
Svar
12
· Visningar
6 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka