Skador med guldskor???

charmant

Trådstartare
Finns det någon som fått skador gjorda från sparkar av häst med guldskor??Vill bara veta för jag tycker guldskor är kanon att ha bak då inte de broddarna är lika vassa och långa som vanliga isbroddar.
Snälla...jag vill bara ha svar på den frågan och ingen diskussion om broddars vara eller icka vara:)

Tack tack.

Sv: Skador med guldskor???

Sure, jag hade en häst som förra året blev sparkad av vår "bitch" i hagen, jag tror hon hade guldskor annars hade hon vanliga dojjor med 6 brodd i.

Det tog rätt på hasen så han var väl lite stel i nån/några veckor innan svullnaden gick ner...

Jag tyckte ändå att det var en rätt "dålig" träff men när jag tittar i träningsboken så var vi igång och tränade normalt i början av januari och jag köpte hästen i mitten av december så det gick nog rätt bra med läknongen ändå.

Jag har haft värre sparkskador av barfotahovar på haserna än med brodd. Barfotasparkarna verkar "fläka" mer om huden går sönder???

Liknande trådar

Hundhälsa OBS Varning för långt inlägg. I slutet av maj ifjol sprang jag och min ena dvärgschnauzer ihop på en agilitytävling. Det blev en ganska...
Svar
2
· Visningar
526
Senast: igbest
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 999
Senast: 13579vas
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 313
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 917
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma