Skaffa en hund till?

EmelieK

Trådstartare
Behöver eran hjälp att bena ut mina tankar! Jag och min sambo funderar på att skaffa en till hund. Som det ser ut nu har vi en hund och en katt. Nu till "problemet".. Våran hund är tre år (tik) och alltid varit mer för människor än för andra hundar. Inga problem, men hon är mer intresserad av människor än hundar. Hon är ganska lättstressad och mitt bekymmer är att hon ska bli mer stressad av en ny familjemedlem? Jag hade inte varit ett dugg orolig om det var ett barn vi skulle skaffa då hon fullständigt älskar barn men en valp?

Ska vi strunta i våran vilja att skaffa en hund till och låta våran existerande hund fortsätta att vara ensam hund i huset?

Alla åsikter och synpunkter är välkomna! Dela med er av era erfarenheter!

Tack på förhand! /Emelie

Sv: Skaffa en hund till?

Tänkte på en sak till.. Om man vänder på det, hon kanske blir mer "hund" om man skaffar en hund till? Och inte så präglad på människor? Hoppas ni förstår vad jag menar. :o

Jag har alltid haft minst 2 hundar och de jag har nu är också båda ganska ointresserade av andra hundar, men även andra människor också...dom tyr sig dock till varandra ändå och tycker om sin familj...jag har en dsg och en sch/bc. Jag tror att dom ändå har gott av varandra . spec om man måste lämna dom själva. Mina är 11 år och 5 år

Du skriver inte varför ni vill ha en hund till?
Jag har bara en hund, och allt krut läggs på henne, Hon är Visserligen glad i andra hundar, men ännu mera glad i sin familj.
Jag är nog en typisk" en i taget" människa.
Jag har 1 hund, 1 häst, 1 man, 1 son....:o
Ibland känns det som om han "måste" ha syskon till sitt barn, en flock hundar, ett prassel på sidan om sin man, och flera hästar (givetvis går hästen med en annan häst)

* Jenny *

Ja du, varför vill vi ha en hund till? Det enda svar jag kan ge är väl att en av mina absoluta favorit hundar ska ha valpar. Skulle så gärna vilja ha en valp ifrån denna hund! Samtidigt hoppas vi ju att våran hund ska behållning av en kompis.
Vi har råd och plats för en till, så varför inte?

Så känner vi iaf.. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 474
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 582
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 899
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 772
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka