Skaffa en till katt

M

mizzcat

Jag ska skaffa en katt till, har nu en 2 årig kastrerad hankatt. Är det bäst att den nya katten är en hona eller hane? Hur gör man i början? Tips?
 
haru sett på blocket finns några korsningskatter till salu korsning ragdoll/bondkatt... verkar söööööta..... (finns i Piteå såg jag)
 
Hej!
Det brukar finnas en väldig massa bra information om det här på div. kattsidor (tex. www.katter.nu) och katthemssidor (ex www.katthemmet.nu el. www.djurhjalpen.nu) Ett tips är att skaffa en katthemskatt eller omplaceringskatt (mest för den goda gärningen, det känns bra i hjärtat) men jag vet att det kan vara om dem uppe hos dig. Hona eller hane brukar inte ha så stor betydelse. Om du har ett tag på dig att hämta den nya katten kan det vara bra att ta med sig någonting hemifrån så att den vänjer sig vid lukten och tvärtom. Stryk den nya katten med något som luktar "gammal katt". Det brukar vara dofterna de reagerar på mest. Lycka till!
 
Jag skaffade en liten kattflicka på 12 veckor till min då ettårige kastrerade hanne. Hon var livrädd för honom först (han är jättestor) och morrade hela tiden. Tills han blev less, brottade ner henne och slickade hela henne från nostipp till svansspets. Morrandet övergick i ett intensivt spinnande och sedan dess har de varit bästa vänner! :love:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
952
Senast: Bison
·
Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
979
Senast: Liten
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 952
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp