S
savage
Bakgrund: Jag hyr ett stall som jag disponerar själv, stallet var utblåst när jag flyttade in så jag har dragit in vatten, byggt boxar och fixat elen så egentligen så är det väl en byggnad på 100 kvm som jag hyr. Det ingår ingen mark utan den hyr jag av en annan.
Jag sitter med i styrelsen för den stiftelse som jag hyr av.
Idag är det styrelsemöte och jag fick precis reda på att ordförande har kallat övriga styrelsemedlemmar till möte en halvtimma innan för att diskutera hyreshöjning för mig.
Ordförande har hört sig för runt om på bygden vad kallhyrorna ligger på (per box!) och har tydligen fått för sig att jag skall betala motsvarande.
Jag kan acceptera en skälig hyreshöjning som det finns grund för men här verkar det som det skall slås på stora trumman big time.
Min fråga är: Har jag någon möjlighet att bestrida en oskälig hyreshöjning?
Fråga 2: Får ordförande i en stiftelse gå bakom ryggen på styrelseledamoter som hon har gjort på mig i detta fall?
Känner mig så j-vla kränkt av det här.
Jag sitter med i styrelsen för den stiftelse som jag hyr av.
Idag är det styrelsemöte och jag fick precis reda på att ordförande har kallat övriga styrelsemedlemmar till möte en halvtimma innan för att diskutera hyreshöjning för mig.
Ordförande har hört sig för runt om på bygden vad kallhyrorna ligger på (per box!) och har tydligen fått för sig att jag skall betala motsvarande.
Jag kan acceptera en skälig hyreshöjning som det finns grund för men här verkar det som det skall slås på stora trumman big time.
Min fråga är: Har jag någon möjlighet att bestrida en oskälig hyreshöjning?
Fråga 2: Får ordförande i en stiftelse gå bakom ryggen på styrelseledamoter som hon har gjort på mig i detta fall?
Känner mig så j-vla kränkt av det här.