Nordstjernan

Trådstartare
Söker med ljus och lykta efter en skaljacka som jag kan köpa in och trycka stallets logga på. Vill ha ett bra hästklädesmärke med kvalitet!
Någon som har tips och idéer?
 
Jag hade satsat på någon softshelljacka från typ north 66.
Har själv en softshell från equipage som jag är supernöjd med men kvalitétsmässigt går det säkert att hitta något snäppet bättre :)
 
Jag som hatar softshell och vägrar bära det (som ett våtvärmande, ogenomsläppligt sopsäcksliknande material) måste bestämt avråda, särskilt om det finns en budget. Billigare varianter är vansinnigt dåliga.

Hur mycket får den kosta och vilken modell ska det vara? Lumberjacka eller parkasmodell?
 
Åh jag som älskar softshell! :love: Jag gillar inte alls de prassliga varianterna av skaljackor. Inte heller de i "bomber"modell, utan jag vill att de skall vara figursydda och i mjuka vindavvisande material.

De tål vatten till stor del, jag har ridit ut i min billiga i ösregn och den har släppt igenom lite vid armbågarna efter en timme. (billigare varianter är enbart vattenavvisande). Jag använder min varje dag! eftersom jag kör lager på lager. Är det riktigt kallt ute så har jag en tunn lättviktsdunjacka under, perfekt! :)
 
Jag som hatar softshell och vägrar bära det (som ett våtvärmande, ogenomsläppligt sopsäcksliknande material) måste bestämt avråda, särskilt om det finns en budget. Billigare varianter är vansinnigt dåliga.

Hur mycket får den kosta och vilken modell ska det vara? Lumberjacka eller parkasmodell?


Jag tänker mig ngt i prisklass kring 1500:-, mer om bra märke. Gärna lite figursydd.
 
Okej, då ligger north 66 lite över din budget. Tror deras softshell ligger på ca 2300kr.
Jag tror även det prisläget är intressant bara det är en bra och skön kvalitetsjacka med ett gångbart märke. Mina hyresgäster ska också känna att det är en bra jacka de vill investera i, då de är de som köper den, även om jag sponsrar med ett par hundra för att företagsloggan finns med på den :)
 
Ska du trycka på så är softshell inget bra val. Det är inte så värmetåligt och det blir ofta märke efter tryckplattan. Jag skulle ha satsat på en jacka med ett yttertyg i polyester med någon form av laminering och tejpade sömmar och en mvp på minst 5000 om den ska tåla väta något så när hyfsat.

Nu har jag mest koll på arbetskläder eftersom det är det jag jobbar med så kan inte direkt rekommendera något ridsportmärke.
 
Ska du trycka på så är softshell inget bra val. Det är inte så värmetåligt och det blir ofta märke efter tryckplattan. Jag skulle ha satsat på en jacka med ett yttertyg i polyester med någon form av laminering och tejpade sömmar och en mvp på minst 5000 om den ska tåla väta något så när hyfsat.

Nu har jag mest koll på arbetskläder eftersom det är det jag jobbar med så kan inte direkt rekommendera något ridsportmärke.
Tack för rådet!! Jag ska nog kika på ngt material dom tål tryck då, men det bör vara regnavstötande också...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hej! Söker med ljus och lykta efter ett ridläger till sommaren som passar 11-åriga dottern - vi verkar vara sent ute då allt vi tittar...
Svar
0
· Visningar
518
Senast: Lina985
·
Skola & Jobb Det har kommit ut en annons för ett jobb jag sökte för några år sedan. Omfattande rekryteringsprocess, jag var en av slutkandidaterna...
Svar
15
· Visningar
834
Senast: BernT
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 367
Senast: Buongusto
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 222
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp