Bukefalos 28 år!

Chaiide

Trådstartare
precis skapat profil här, läst här tidigare bara. Säg till om något blir fel ! :)

Något jag alltid lärt hundar är skall, tycker det är roligt bara hehe!
Vill nu lära min boxer/schäfer skall, och boxrar kan ju typ inte skälla förens vid 2 års ålder och schäfrar är ofta pratglada.
Men tjej skäller knappt utan buffrar mest o får fram ett skall 1 gång av 10 ungefär!
Är 10 månader !
Några tips? tänker annars att jag ska vänta tills hon börjar bli mer mogen o får fram sina skall?

tacksam för svar!
 
Olika hundar har olika lätt att få fram skall, tror inte det har med åldern att göra i ditt fall. Om du vill lära in ett bra skall så försök hitta någon belöning som hunden är riktigt tänd på. I början så räcker det med ett skall, sedan får den skälla lite till innan den häftiga belöningen kommer. Är det bara för skojs skull och inte tävling så hade jag inte lagt någon vikt alls vid att skallet är jämnt och tillräckligt intensivt dock, inte heller att hunden sitter stilla utan låtit den ta i med kroppen om den vill det.
 
precis skapat profil här, läst här tidigare bara. Säg till om något blir fel ! :)

Något jag alltid lärt hundar är skall, tycker det är roligt bara hehe!
Vill nu lära min boxer/schäfer skall, och boxrar kan ju typ inte skälla förens vid 2 års ålder och schäfrar är ofta pratglada.
Men tjej skäller knappt utan buffrar mest o får fram ett skall 1 gång av 10 ungefär!
Är 10 månader !
Några tips? tänker annars att jag ska vänta tills hon börjar bli mer mogen o får fram sina skall?

tacksam för svar!


Varför ska den skälla - för att varna? markera att den hittat något?
http://www.canis.se/film.php?filmid=61 - här är en film från canis om inlärning av skall för räddningshundar

Att klicka in skall brukar gå ganska fort. :) Är din hund inte så pratig, och du bara lär in det som cirkuskonst ändå är det ju enklast att börja med morr/growl på kommando och utöka.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 258
Senast: Migo
·
Kropp & Själ FÖRSÄKRING- symptom innan försäkrad Hej! Jag har en liten fundering kring min försäkring. Jag fick nyligen diagnosen anorexia. Aldrig...
Svar
8
· Visningar
1 458
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 316
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 841
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp