skällande hundrar,jag blir galeen

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare eliiun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 826
E

eliiun

Det är så att min mamma har två hundar, på lov och helger åker jag hem då jag pluggar på annan ort.
Och de skäller så vansinnigt mkt (tik på 3 år och en hanne på 9 mån).

Jag är inget bra alls på hundar, och min fråga är nu hur ska man få dom att sluta skälla? visst det är väl deras sätt att "prata som en del säger, men när de börjar kl 7 på morgonen för att dom tycker det är frukostdags eller bara ngt annat så blir man fruktansvärt less.

och dessuton kissar den minsta hunden inne så fort jag kommer hem.
räcker med att jag vart hemma en dag så sätter han sig och pinkar, kan det vara en protest emot att jag kommer hem eller vad tror ni?

tack på förhand!;)

Sv: skällande hundrar,jag blir galeen

ingen som orkar ge sig an på de?

Jag kan tyvärr inte ge några tips, men jag har själv en "skällare" hemma, och ibland är det liiiiite väl jobbigt!... :smirk: Som tur är har han blivit mycket bättre. Jag har tränat honom genom att säga "schhhh", distraherat honom för att bryta hans skällande och sedan berömt så fort han tystnat. Såhär har jag gjort om och om och om igen, och nu lugnar han sig när jag "schhhh"-ar honom. Blir han alldeles för upphetsad och inte går att få att sluta skälla åker han in i sin bur tills han har lugnat ner sig. Men jag har tur att han är väldigt villig att vara till lags, jag tror att det är därför det har funkat så pass bra.

Jag tycker det är svårt att korrigera skällande hundar, de blir ofta ännu mer till sig. Jag försöker att berömma när de är tysta i stället. Det tar lite tid men....

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har en nu elva år gammal amstaff som vi adopterade för strax under två år sedan. Fantastisk hund, världens snällaste. Alltid...
Svar
4
· Visningar
712
Senast: Dundeyr
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 388
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 608
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 212
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Roliga bilder och memes om katter!
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025