Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har problem med min lilla pudelherre som så fort han får se en större hund börjar gapa och skälla efter den.
Han drar aldrig eller rusar fram, utan det beror mest på osäkerhet (blivit påhoppad x antal gånger) detta är ju ingenting jag uppskattar då det triggar igång dom andra hundarna också.
Han är döv så jag kan inte påkalla uppmärksamheten med rösten, nu gör jag så att jag vibrerar lite med kopplet och försöker få kontakt med honom, då sätter han sig istället vid mig och morrar...
Ibland så brukar jag fråga den hundägaren om hunden är snäll och om dom får hälsa, då är han allt som oftast totalt ointresserad och vill helst gå därifrån, om det inte är en mindre lekglad hund som han "klickar" med..
Jag skull skvallerträna, motbetinga och/eller använda mig av BAT = Behavior Adjustment Training. På min hane kör jag en kombination av lite allt möjligt beroende på hans reaktion, andra hundens reaktion samt hur situationen i övrigt ser ut Väldigt effektivt enligt mig.
Jag skulle även råda till att inte låta honom hälsa alls på andra hundar. Hälsandet tar du hand om och han ska slippa. Då kommer han också bli trygg med att han inte behöver försöka skrämma bort de andra hundarna för de kommer inte fram ändå.
Hästnyheter Två bolag som står bakom omdiskuterade Viegård Stuteri ska betala höga böter, efter flera händelser rörande vanvård av djur. Trots detta...
Hundavel & Ras Fått nys om en jaktlabbetik som eventuellt ska omplaceras. En liten sådan.
2 år gammal och normal. Omplaceras inte pga att det är något...