Sv: Skap

jag kommer med ytterligare ett tips när man vill använda skillingaryd-salvan..

Har köpt en storpack med sådana där engångshandskar (inte plast, det är nåt annat material, handsken sitter mer tight på handen), de är kanon när man ska smeta på salva!! ingen lukt alls om fingrarna längre.

Brukar ha min burk stående i bilen, och varma dagar har den smält till perfekt konsistens, annars tycker jag att det är svårt att få den salvan att fastna ordentligt.

Det är bara en enda sak som gäller för min del och det är 4 ESS HÄSTSALVA/HUNDSALVA.

Den läker eventuella sår supersnabbt, är skonsam mot huden och håller alla sorters insekter borta. Allt från fästingar till bromsar.

Smörjer in före varje ritt för att slippa insekterna under ridning och smörjer sen igen innan jag släpper ut i hagen, om det behövs. Smörjer vi ordentligt varje dag får han inte ett enda synligt bett. Brukar använda det även på insidan av bakbenen där huden är tunn, och ibland också under magen ända fram upp på bringan om det är mycket broms ute.

Drygt och billigt. Och jäkligt effektivt som samtidigt skonar eventuella bett och sår och läker dem snabbt.

Ang Fyra Ess, det kan reagera ihop med switch på vissa hästar. Bra att tänka på.

Jag använde den förr, men numera kör jag med Helosan istället, den blir inte lika rinnig och försvinner inte lika fort. Så Helosan eller Helsosan sol, och så myggmedel eller myggolja. Täta appliceringar.

Liknande trådar

Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 626
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 118
Senast: Freazer
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 202
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
436
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka